تجلیل از عبدالمجید نجفی در تبریز

همایش ملی «کودک، کتاب، جامعه» از عبدالمجید نجفی نویسنده تبریزی کتاب‌های کودک و نوجوان تجلیل می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این تجلیل روز اول دی 1395 و در حاشیه همایش ملی «کودک، کتاب، جامعه» و در تبریز صورت می‌گیرد.
این همایش در حاشیه هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان روزهای 30 آذر تا دوم دی در تبریز و با همکاری مشترک کانون و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
در این زمینه مدیر‌کل کانون استان آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سه روزی که همایش «کودک، کتاب، جامعه» در تبریز برگزار می‌شود، کاروان نویسندگان با شرکت 50 نفر نویسنده در تبریز حضور دارند و در آیین تقدیر از عبدالمجید نجفی نیز حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: نجفی یکی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان است که در این عرصه کتاب‌های گوناگونی نوشته است.
یوسف‌زاده اظهار داشت: عبدالمجید نجفی متولد 1338 در تبریز، دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. او علاوه بر تدریس در زمینه مسائل نظری ادبیات داستانی دوره کارشناسی، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و همچنین به عنوان داور و مدرس با کانون و حوزه هنری همکاری داشته است.
وی اضافه کرد: رمان «برف‌آباد»، مجموعه داستان «کت پشمی»، «کابوس ژنرال»، «گمشدگان جنگل آیسولان»، «چشم‌های مادرم» و «پسر کوهستان» بخشی از آثار این نویسنده است.
او توضیح داد رمان «دختری به نام پریا» از آثار عبدالمجید نجفی از سوی شورای کتاب کودک در سال 82 به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده است.