ششمین کتاب‌خانه‌ی سیار کانون خوزستان راه‌اندازی شد

ششمین کتاب‌خانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون استان خوزستان در شهرستان دزفول با همکاری خیر دزفولی گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی، امام جمعه شهرستان دزفول در مراسم گشایش اولین کتاب‌خانه‌‌ی سیار در این شهر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نهادهای فرهنگی بسیار اثرگذار در جامعه است که سرمایه‌ها و آینده‌سازان اسلامی در آن پرورش داده می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که در کانون تلاش‌های خوبی در مسیر رشد و پیشرفت جامعه در حال انجام است، افزود: فرهنگ، علم، دانش و اخلاق و تربیت به سادگی به دست نمی‌آید و باید مطابق با سنت الهی تلاش و کوشش شود تا بتوانیم در جامعه در تمامی این زمینه‌ها پیشرفت کنیم.
امام‌جمعه دزفول در ادامه تاکید کرد: وظیفه‌ی خود می‌دانیم در مسیر گسترش این کار اصیل فرهنگی، کانون را حمایت کنیم تا ما نیز به نوبه‌ی خود سهمی داشته باشیم.
در ادامه مدیرکل کانون خوزستان با اشاره به این‌که گسترش کتاب‌خانه‌های سیار یکی از اولویت‌های ما در کانون استان است، گفت: ما با حمایت مدیران ارشد کانون و استان از مرداد سال 1394 تاکنون توانسته‌ایم تعداد کتاب‌خانه‌های سیار را به رقم 6 برسانیم.
غلامرضا شنبدی ضمن تشکر از خیر دزفولی که با تامین وسیله نقلیه شرایطی را فراهم کرده تا اولین کتاب‌خانه‌ی سیار کانون در دزفول راه‌اندازی شود، افزود: از این پس این کتاب‌خانه با حضور در بیست روستای تابعه شهرستان دزفول و استقرار در مجتمع‌های آموزشى، مدارس و مساجد، علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان، فعالیت‌هایی چون قصه‌گویى، شعرخوانى، نمایش فیلم، اجراى بازى، و... را انجام مى‌دهد.
مدیرکل کانون استان یادآور شد با حمایت استاندار و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان طرح توسعه‌ی کتاب‌خانه‌های سیار کانون در حال انجام است و به‌زودی شاهد آغاز به کار تعداد چشم‌گیری از آن‌ها در سراسر استان خواهیم بود.
در پایان مراسم اعضای کانون به شعرخوانی و اجرای نمایش کاغذی پرداختند.
اولین کتاب‌خانه‌ی سیار شهرستان دزفول در استان خوزستان روز 7 دی 1395 با حضور جمعی از مسوولان با هدف ارایه‌ی برنامه‌ها و خدمت‌رسانى به کودکان و نوجوانان روستاها آغاز به کار کرد.