نهاد تخصصی کانون باید تقویت شود

نماینده مردم شاهرود و میامی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکان اصلی برای ماندگارکردن ساختارهای فکری کودکان است که باید تقویت شود.

به‌گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدحسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی در دیدار با مدیرکل و همکاران کانون سمنان با بیان این مطلب افزود: اگر قرار است بر روی زیرساخت‌های حوزه کودک و نوجوان کاری انجام شود باید روی کانون سرمایه‌گذاری کرده و فعالیت‌هایش را گسترش داد. کانون یک نهاد باسابقه و تخصصی در حوزه کودک و نوجوان است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یک کشور، بنای فرهنگی آن را شکل می‌دهد و زیرساخت‌های اساسی کشور باید فرهنگی دیده شوند نه اقتصادی.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: پرورش بیشتر از مکان‌های رسمی آموزشی، در مکان‌هایی مانند کانون پرورش فکری، رسانه‌ی ملی و حوزه‌های دیگر اتفاق می‌افتد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی که سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش را در کانون پرورش فکری شاهرود گذرانده است فعالیت‌های کانون پرورش فکری را منحصر به‌فرد و قابل توجه دانست و گفت: فرهنگ مطالعه را از کانون پرورش فکری آموختم. رمان «کودک، سرباز و دریا» یکی از کتاب‌هایی است که از دوران عضویتم در کانون پرورش فکری به یادگار دارم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حضور خود در جمع اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استقبال و ابراز خرسندی کرد و نقش مربیان کانون را در تربیت کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت برشمرد.
مهدی جمال مدیرکل کانون سمنان نیز در این دیدار دو شاخصه‌ی مهم در کانون پرورش فکری را فعالیت‌های غیر رسمی و پنهان آن عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در مباحث اداری برون‌سازمانی، کانون پرورش فکری سهم فرهنگی خود را به دست آورده‌است و بسیاری از شاکله‌ها در کانون، جهت‌دهی می‌شود و به‌نوعی می‌توان گفت که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فراهم‌سازی زیرساخت جریان‌های فرهنگی کشور را بر عهده دارد.
مدیرکل کانون سمنان همچنین کتاب و کتاب‌خوانی را به‌عنوان شاخص فعالیت‌های کانون برشمرد و افزود: با توجه به توسعه فضاهای مجازی و تکنولوژی‌های جدید که خطر کمرنگ‌شدن کتاب‌خوانی، فرزندان این مرزوبوم را تهدید می‌کند، کانون پرورش فکری طراحی افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی را در برنامه‌های مهم خود قرار داده‌است.
جمال در ادامه از راه‌اندازی کانون زبان ایران شعبه شاهرود با توجه به جمعیت بالای این شهرستان خبر داد و با توجه به گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان میامی تا پایان سال جاری، پیشنهاد توسعه کتاب‌خانه سیار شهری در شهرستان شاهرود را مطرح کرد.
گفتنی است مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری نیز پیشنهادها و نظرهای خود را نسبت به تجهیز و ساماند‌هی مراکز کانون و افزایش امکان خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان این شهرستان مطرح کردند و در پایان این دیدار هدیه‌ای به‌رسم یادبود از سوی مدیرکل کانون استان سمنان به نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.