فیلم‌های «کانون نمایش» به نقد و بررسی گذاشته شود

ضرب‌آهنگ، داستان و سرگرمی سه الگوی فیلم‌هایی است که باید در طرح کانون نمایش به روی پرده برود تا بتواند مخاطب را جذب کند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور‌ بین‌الملل کانون، غلامرضا رمضانی که این روزها فیلم «فرار از اردو» را بر روی ‍‍پرده‌ی سینماها دارد در باره‌ی طرح «کانون نمایش» سخن گفت.
رمضانی گفت: «این حرکت بسیار عالی و مطلوب است و می‌تواند آغازگر فعالیت جدی و دوباره کانون در حوزه سینمای کودک باشد. از سویی امیدوارم این حرکت ادامه‌دار باشد و در طول سال به ضرورت مداوم به حرکت خود ادامه دهد.»
این کارگردان ادامه داد: «باید این امکان فراهم بیاید که بچه‌ها و خانواده‌ها بتوانند در هر وقت از سال به سینما بروند و به تماشای فیلم‌های کودک و نوجوان بپردازند. به ویژه این‌که کانون دارای گنجینه‌ای غنی از فیلم‌هاست و می‌تواند آن‌ها را بارها به ‌نمایش بگذارد.»
او به ضرورت‌های این حرکت اشاره داشت: «برنامه‌ریزی مناسب برای ساخت فیلم سینمایی مناسب گروه‌های سنی مختلف در طول سال از سوی کارگردان‌های حرفه‌ای و هم‌چنین امکان ساختن فیلم برای نوجوانان و کودکان و احیای کلاس‌های آموزش سینما در تهران و شهرستان‌ها می‌تواند بهترین راهکار برای کانون باشد تا به این مسیری که آغاز کرده است بهبود بخشد. جامعه‌ی فعلی و نسل کنونی ما تشنه و آماده است تا خوراک‌های مناسب به او داده شود؛ سرگرمی‌های هدایت شده داشته باشد و بداند کانون هم‌چنان که برازنده‌ی اسمش است به مسوولیت پرورش فکری بچه‌ها اهمیت می‌دهد.»
رمضانی افزود: «به‌نظر می‌رسد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهتر است تا مدتی در انتخاب فیلم‌ها دقت لازم را داشته باشد. در این مقطع باید فیلم‌هایی به نمایش در آیند که بچه‌ها را شیفته و مشتاق کنند. فیلم‌هایی که ضرب‌آهنگ و داستان مناسب دارد. فیلم‌هایی که هیجان لازم را داشته باشند تا بچه‌ها بدانند که می‌توانند با فیلم سرگرم شوند.»
این کارگردان نام آشنای سینمای کودک و نوجوان نقد و بررسی، حضور کارگردان و متخصص و مربیان کانون در جمع مخاطبان را در تکمیل این حرکت پ‍یشنهاد کرد: «باید محفلی فراهم بیاید که بچه‌ها بتوانند سوال‌ها و دغدغه‌هایشان را بپرسند. آن‌ها می‌توانند در این جلسه‌ها در مورد فیلم و درک آن بیشتر بدانند و برای این مهم ارزش بیشتری قائل شوند.»
گفتنی است که «کانون نمایش» از آبان سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است و هم‌اینک «فرار از اردو» را در 32 سالن کل کشور به نمایش گذاشته است.