مخاطب و نیاز او را در سرودن شعر مبنا قرار دهیم

احمد خدادوست شاعر صاحب نام گیلانی در نشست ادبی «یک روز با شاعر» در گفت و گو با کودکان و نوجوانان از توجه به مخاطب و در نظر گرفتن نیازهای آنان هنگام سرودنِ شعر سخن گفت.

به‌ گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خدادوست در این نشست که در مرکز فرهنگی هنری ‌کیاشهر استان گیلان برگزار‌شد، در باره چگونگی ورودش به عرصه‌ی شعر و شاعری با مخاطبان به گفت وگو پرداخت و با بیان این‌که سرودن اشعار گیلکی نقطه‌‌ی آغاز فعالیت‌هایش در این حوزه ‌بوده اضافه‌ کرد: به‌دست آوردن تجربه‌های تازه و آگاهی از دیدگاه‌های مخاطبان افق‌های تازه‌ای را برایم نمایان‌ کرد و این ‌امر مقدمه‌ای شد تا نگاهی ویژه به شعر کودک و نوجوان داشته باشم و با انگیزه‌ی بیشتر در این حوزه فعالیت ‌کنم.
این شاعر کودک و نوجوان تلاش برای معرفی آثار را از جمله‌ فعالیت‌های تاثیر‌گذار در این زمینه‌ عنوان ‌کرد و گفت: ارسال آثار برای نشریه‌های مختلف و آگاه‌شدن از بازخورد‌های آن‌ می‌تواند سبب رشد و شکوفایی خلاقیت شاعر شود.
شاعر اثر «تنها خدا فهمید» در عین‌حال به دشواری‌های ورود به این عرصه پرداخت و پشتکار، نگاه خلاقانه و دلسرد نشدن از عدم انتشار آثار را لازمه‌ی پیشرفت و ارتقای توان‌مندی‌های یک شاعر خواند.
این شاعر گیلانی در پایان به کودکان ونوجوانان توصیه‌ کرد: به طور مستمر مطالعه‌ کنید و در این مسیر نگاهی ویژه به ‌کتاب‌های کانون داشته ‌باشید.
در ادامه‌ این نشست که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌ گرفت، حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون به شعر‌خوانی و معرفی آثار احمد ‌خدادوست پرداخت.
خوانش شعر از سوی میهمان برنامه، برپایی کارگاه ادبی و برگزاری نشست پرسش و پاسخ از دیگر بخش‌های "روز خوب کودکان و نوجوانان بندرکیاشهر با احمد خدادوست" بود.
نشست ادبی «یک روز با شاعر» به‌منظور بهره‌‌مندی اعضا از راهنمایی‌های ارزش‌مند شاعران و آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با زوایای پنهان و پیدای شعر برگزار شد.