برگزاری کارگاه «از ایده تا طرح» در جشنواره پویانمایی تهران

کارگاه آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی «از ایده تا طرح» به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به دلیل نقش و اهمیت فیلم‌نامه در فیلم‌سازی انیمیشن، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفتمین دوره پویانمایی خود را با عنوان «از ایده تا طرح» برگزار می‌کند.
در این کارگاه مربیان سراسر کشور به صورت تخصصی با نخستین گام فیلم‌نامه‌نویسی یعنی ایده‌پردازی آشنا می‌شوند و در 5 روز ایده‌های پویانمایی خود را زیر نظر مدرس تا مرحله نگارش طرح توسعه می‌دهند.
بر اساس این گزارش، در این دوره مباحثی از جمله؛ کلیات و ویژگی‌های فیلم‌نامه انیمیشن، ایده‌یابی، ایده‌پردازی، پرورش قوه تخیل، افزایش مهارت‌های فانتزی‌نویسی و کمدی‌نویسی از سوی «حمیدرضا حافظی»، مدرس دانشگاه تدریس می‌شود.
حمیدرضا حافظی، ده‌ها کارگاه آموزشی را در سراسر ایران برگزار کرده و نزدیک به سه دهه سابقه نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های داستانی در ژانر کودک و نوجوان دارد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.