امتیاز آثار دینی جشنواره پویانمایی توجه به کیفیت بود

عضو هیأت داوران بخش دینی دهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: اکثر سازندگان آثار در این دوره به موضوع کیفیت توجه کرده بودند و بعضی از این آثار امتیازشان صرفا برخورداری از ماهیت دینی یا مرتبط بودن به ارزش‌های انقلاب نبود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد سفلایی درباره سطح کیفی آثار افزود: گرایش به تکنیک نشان می‌دهد، می‌توانیم مخاطبی را که توجه تکنیکی به آثار پویانمایی دارد، به این سمت جذب کنیم.
وی با اشاره به حساس بودن داوری آثار دینی خاطرنشان کرد: در این نوع از داوری به دلیل حساسیت موضوع سعی کردیم دقیق‌تر از آثار عادی کار کنیم، چون به دلیل توجه به ویژگی‌های مورد نیاز برای آثار دینی تصمیم گرفتیم حتی بعضی از کارها را دوباره بازبینی کنیم.
عضو هیأت داوران بخش دینی افزود: آثار شرکت کننده در این حوزه استانداردهای لازم را داشتند و این داوری ما را مشکل می‌کرد. به همین علت، سعی کردیم علاوه بر توجه به نکته‌های محتوایی به کیفیت اجرایی هم توجه داشته باشیم، چون بخشی از اثر هنری تولید شده به شکل خروجی بصری آن بر‌می‌گردد.
این کارشناس پویانمایی با اشاره به ایده کارها تأکید کرد: ایده‌ها بسیار جدید و قابل بسط بودند و این امکان وجود داشت که حالت‌های بهتری نسبت به آن ایده‌ها به وجود آید، اما این مسائل نیز از نظر دور نماند و سعی کردیم آن‌ها را بررسی کنیم. تلاش‌مان این بود که برای فضای کهنه ساخت انیمیشن با تشویق به کارهای بهتر، بستر مناسبی ایجاد کنیم که شاهد رشد، تعالی و کارهایی با اثرگذاری بیشتر باشیم.
داور بخش دینی جشنواره دهم پویانمایی درباره دیدگاهش نسبت به پویانمایی ایران گفـت: معتقدم پویانمایی جریانی با روند گسترش سریع ندارد و به همین دلیل، هر تغییر و جنبشی که داخل آن رخ می‌دهد، نیازمند گذشت زمان است.
سفلایی ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های حوزه پویانمایی حتما باید بلند مدت باشد تا بتواند به یک جریان ممتد و متوالی تبدیل شود و البته هیجان‌های کوتاه دردی از پویانمایی دوا نمی‌کند. فعالان در زمینه پویانمایی به این دیدگاه عمیق و بازخورد آن در طول زمان رسیده‌اند و به همین دلیل، معتقدم پویانمایی ایران روند رو به رشدی دارد و این حرکت‌ها ادامه‌دار خواهد بود.
وی در پایان گفت: همان‌طور که می‌بینیم دانش نرم‌افزاری و تعداد پویانمایی‌های بلند ما در زمینه تولید پویانمایی بیشتر از گذشته رشد داشته و چندان متفاوت با آثار خارجی نیست.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.