اولین جشنواره قصه گویی استانی «مرثیه برای خورشید» در آستانه اربعین حسینی در اهواز آغاز به کار کرد

اولین جشنواره قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» صبح امروز در آستانه اربعین حسینی در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در اجرای صبح این جشنواره، لیلا رحمانیان با قصه «بوی سیب» از شهرستان اهواز، زهرا شوشتری با قصه «برای دل کوچک قاسم» از شهرستان ملاثانی، مریم فهیم پور با قصه «مداد رنگی‌های پشت پنجره» از شهرستان اهواز، سمیره عنصری با قصه «حسین برای همه» از شهر حمیدیه، شهناز ممبینی با قصه «بوی سیب» از شهرستان اهواز به اجرای قصه های خود پرداختند.

همچنین سحر حقیقی با قصه «شام غریبان» از شهرستان اهواز، منصوره محمدی با قصه «وداع» از شهرستان امیدیه، مرجان ظریفی با قصه «بازگشت به مدینه» از شهرستان اهواز، الهام بهادر قنواتی با قصه «میر علمدار» از شهرستان بهبهان، فروغ گلریززاده با قصه «کبوتر دشت کربلا» از شهرستان اهواز و فاطمه حسن نسب با قصه «پاکباخته» از شهرستان بهبهان قصه های خود را برای حاضرین و هیئت دوران بازگو کردند.

در اولین جشنواره قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» 20 قصه گوی برتر کانون استان قصه‌ها خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اجرا می‌کنند.

داوری این جشنواره را مدینه خورشیدی و مهین گیمدی دو مربی قصه گوی کانون استان که در جشنواره های مختلف قصه گویی استانی و کشوری رتبه های برتر را کسب کرده‌اند و شعله پرند کارشناس مسئول فرهنگی استان که سابقه داوری جشنواره های کشوری و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد بر عهده دارند.

گفتنی است: این جشنواره ابتدا به صورت کتابخانه ای سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز اجرا شد. سال بعد با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به صورت حوزه ای برگزار گردید و امسال نیز این جشنواره به صورت استانی در اهواز در حال برگزاری است.