کد خبر: 229345
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کودکان تهرانی علوم و نجوم را در کانون فرا می‌گیرند

هم‌زمان با آغاز تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مرکز علوم کانون استان تهران برنامه‌های گسترده‌ای را در بخش‌های زیست‌شناسی، نجوم، رباتیک، و کتاب‌خانه تخصصی ارایه می‌دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به منظور آشنایی با علوم مختلف و رشد و شکوفایی استعدادهای علمی کودکان و نوجوانان فعالیت‌های این مرکز در قالب بازدیدهای عمومی و تخصصی از بخش‌های مختلف مرکز و شرکت در کلاس‌های ترمی و کارگاه‌های تخصصی صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش در بخش نجوم این مرکز، کودکان و نوجوانان با انواع تلسکوپ‌های پیشرفته، رصدخانه و آسمان‌نما آشنا شده و مباحث علمی مانند: شناخت منظومه شمسی، ستارگان و کهکشان‌ها، فناوری‌های فضایی را در قالب کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های ترمی، رصدهای شبانه ماه و سیارات و بازدیدهای تخصصی فرا می‌گیرند.
در عین حال در بخش زیست‌شناسی نیز ضمن آشنایی با امکانات آزمایشگاهی شامل: انواع میکروسکوپ‌های یک چشمی، دو چشمی، استریو، چارت‌ها و مولاژهای گیاهی‌، جانوری و بدن انسان در محیطی شاد و جداب مباحثی مانند تعیین گروه خونی، کشت انواع باکتری، و تشریح به صورت عملی و آزمایشگاهی را تجربه می‌کنند.
هم‌چنین علاقه‌مندان به علم رباتیک می‌توانند در این بخش با مباحث نظری، مکانیک و الکترونیک روبات‌ها آشنا شده و اقدام به ساخت سازه رباتیک کنند.
برهمین اساس در مراحل بعدی با ربات‌های هوشمند و شیوه ساخت و برنامه‌نویسی به زبان ساده در کارگاه‌های آموزشی آشنا می‌شوند.
در بخش کتابخانه تخصصی مرکز علوم، علاقه‌مندان با کتاب‌ها و فعالیت‌های علمی فرهنگی در محیطی صمیمی آشنا  شده و در صورت تمایل می‌توانند در بازدید‌های علمی، تحقیق و پژوهش، قصه‌گویی و معرفی کتاب‌های علمی شرکت کنند.
گفتنی است مرکز تخصصی علوم کانون واقع در خیابان نیروی هوایی، فلکه لوزی، انتهای خیابان خشتی، جنب متروی کلاهدوز همه روزه پذیرای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است.