نمایشگاهی از آثار پژوهشی برگزیده در کانون

نمایشگاه آثار برگزیده هشتمین جشنواره پژوهش کانون، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه که به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود؛ آثار پژوهشی برگزیده کارشناسان ستادی، مربیان و اعضای نوجوان کانون استان تهران به چشم می‌خورد.
بر اساس این خبر، در مجموع 438 اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره پژوهش کانون رسیده است که 72 اثر در بخش‌ پایان‌نامه، 43 اثر طرح پژوهشی، 143 اثر اقدام‌پژوهی و 180 اثر پژوهش در بخش اعضا است.
در عین حال، «بازی و مسابقه» از جمله بخش‌های این نمایشگاه است که نوجوانان در حین بازی با مراحل پژوهش آشنا شده و حافظه بصری و دیداری آنان تقویت می‌شود.
بر همین اساس، مراحل پژوهش، معرفی پایگاه‌های پژوهشی، فهرست جشنواره‌های علمی پژوهشی کودک و نوجوان در ایران، تولیدات فرهنگی پژوهشی، تکنیک‌های پژوهشی برای نوجوانان و... از جمله بخش‌هایی است که در این نمایشگاه برای بازدید مخاطبان به نمایش گذاشته شده است.
تشکیل انجمن پژوهش‌گران نوجوان از سوی کانون استان تهران با هدف ایجاد انگیزه تفکر، پژوهش و نهادینه ساختن روحیه پژوهش‌گری در کودکان و نوجوانان، از دیگر بخش‌های نمایشگاه هشتمین دوره جشنواره پژوهش است. 
کانون استان تهران نیز با تشکیل انجمن پژوهش‌گران نوجوان با هدف ایجاد انگیزه تفکر، پژوهش و نهادینه ساختن روحیه پژوهش‌گری در کودکان و نوجوانان، در این نمایشگاه حضور دارد.
نمایشگاه آثار پژوهشی برگزیده از 22 تا 24 آذر 1395 از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون در نگارخانه آفتاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری واقع در خیابان حجاب تهران، از ساعت 9 تا 17 در حال برگزاری است.