کاشفی خوانساری با شعر و بازی به مدرسه رفت

دانش‌آموزان مقطع دبستان میثاق در تبریز با علی کاشفی‌خوانساری نویسنده و پژوهش‌گر دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، دانش‌آموزان کلاس‌های سوم تا پنجم مجتمع میثاق در حاشیه‌ی گردهم آیی «کودک، کتاب، جامعه» میزبان یکی از نویسندگان حوزه کتاب کودک بودند.
براین اساس، با حضور نویسندگان کودک و نوجوان در 4 مرکز فرهنگی هنری کانون و 12 مدرسه مختلف شهر تبریز، این دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با کانون پرورش کودکان و نوجوانان، با ادبیات و کتابخوانی نیز آشنا شدند.
در همین راستا علی کاشفی‌خوانساری نیز در سه کلاس درسی حاضر شد و علاوه بر هدیه کتاب به این دانش‌آموزان، درباره‌ی کتاب با آن‌ها گفت‌وگو کرد.
این مخاطبان فرصت یافتند تا درباره‌ی علاقه‌مندی‌های خود سخن بگویند. با توجه به شرایط سنی این مخاطبان کاشفی‌خوانساری با بازی – گفت‌وگو به ضرورت کتاب‌خوانی اشاره کرد و به این مخاطبان فرصت داد تا سوال‌های خود را درباره‌ی نویسندگان و کتاب‌ها بپردازند.
شعرخوانی بخش دیگری از این دیدارها بود، این دانش‌آموزان با شعرهای آذری و فارسی سواد ادبی خود را به مهمانشان نشان دادند. در پایان کاشفی‌خوانساری که با «کاروان کتاب» به شهر تبریز سفر کرده است پس از گفت‌وگوی کوتاه با هر دانش‌آموز کتابی را به او هدیه کرد.
گردهم‌آیی «کودک، کتاب، جامعه» از 30 آذر تا 2 دی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تبریز در حال برگزاری است.