اولین نمایش نسخه‌های اصلاح شده آثار علی‌اکبر صادقی در جشنواره پویانمایی

نسخه‌های اصلاح شده آثار انیمیشن استاد «علی‌اکبر صادقی» برای نخستین بار در بخش نمایش‌ ویژه دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روی پرده می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار علی‌اکبر صادقی به‌عنوان یکی از موفق‌ترین نقاشان و تصویرگران معاصر در بخش نمایش‌های ویژه و دومین روز برپایی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با عنوان «تولدی دیگر، مرور آثار علی‌اکبر صادقی» نمایش داده می‌شود. این آثار به تازگی به نسخه دیجیتالی تبدیل شده و از نظر رنگ و نور اصلاح شده است.
آثاری که از این استاد پیش‌کسوت انیمیشن در جشنواره دهم پویانمایی مرور می‌شود، شامل 7 اثر خاطره‌انگیز هم‌چون «هفت شهر» به مدت 15:02، «گلباران» به مدت 8:07، «من آنم که» به مدت9:17، «رخ» به مدت 10:31، «ملک خورشید» به مدت 3:30، «ائتلاف» به مدت 12:43 و «زال و سیمرغ» به مدت 26:30 است.
آثار علی‌اکبر صادقی روز دوشنبه 16 اسفند در سالن‌های غدیرِ مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سینما فلسطین، سینما کانون و سینما آزادی ساعت 19 و در سالن شهید بهنام محمدی ساعت 21 مرور می‌شود.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.