موشن گرافیک ایران در حال فراگیر شدن است

مجید کاشانی، داور بخش «گرافیک‌متحرک» دهمین جشنواره پویانمایی گفت: موشن‌گرافیک رسانه به‌نسبت جدیدی در کشور ما است که در حال فراگیر شدن است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مدرس دانشگاه و عضو موسس انجمن طراحان ایران افزود: ملاک ما برای گزینش آثار، کیفیت کار بود. کیفیت موشن‌ها به لحاظ گرافیک‌دیزاین، انیمیت و همچنین خلاقیت‌ در صدا و موزیک مورد بررسی قرار گرفت.
این عضو هیات داوری در خصوص سطح آثار شرکت‌کننده در بخش مسابقه «گرافیک‌متحرک» گفت: امسال برای اولین بار این بخش به صورت رقابتی در جشنواره انیمیشن وجود دارد، به همین دلیل بسیاری از کسانی که کار طراحی و موشن‌گرافیک انجام می‌دهند از جریان برگزاری آن اطلاع نداشتند و آثارشان را نفرستاده بودند. بنابراین سطح عمومی آثاری که امسال به جشنواره رسیده نمی‌تواند معرف وضعیت موشن‌گرافیک در ایران باشد. با این حال وضعیت موشن‌گرافیک به لحاظ کیفیت در ایران بسیار خوب است.
کاشانی اضافه کرد: موشن‌گرافیک رسانه به‌نسبت جدیدی در کشور ما بوده و در حال فراگیر شدن است. در واقع هنری است که هم می‌تواند کاربردی باشد و هم غیر کاربردی، ولی بسیار فراگیر است. بسیاری از دوست‌داران انیمیشن و طراحی‌گرافیک وارد این حوزه شده‌اند و به نظر من بی‌تردید آینده درخشانی هم خواهند داشت. امیدوارم از سال‌های آینده برای این بخش هم اطلاع‌رسانی بهتری انجام شود و هم در اکران، بهای بیشتری به آن داده شود.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.