دو کتاب کانون برگزیده جشنواره شعر فجر شد

کتاب «قچ قچ» سروده طیبه شامانی و «وای اگر دم داشتم» از مریم هاشم‌پور، به طور مشترک به عنوان برگزیده بخش کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داوران بخش شعر کودک و نوجوان این دوره متشکل از محمدحسن حسینی، انسیه موسویان و سعیده موسوی‌زاده علاوه بر این دو اثر، کتاب «آوازهای سیب‌زمینی» سروده‌ی مهدی مرادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز به عنوان تقدیری‌ جشنواره یازدهم معرفی کردند.
بر اساس این گزارش به هر کدام از دو اثر «قچ قچ» و «وای اگر دم داشتم» تعداد 15 سکه تمام بهار آزادی و به کتاب «آوازهای سیب‌زمینی» 10 سکه بهار آزادی به عنوان جایزه این بخش اهدا شد.
در عین حال، علاوه بر این سه کتاب، چهار کتاب «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» سروده بابک نیک‌طلب و «درخت‌ها برای تو پرنده‌ها برای من» اثر مهدیه نظری از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «عروسک‌بازی، پیشی و گوشی و دوست بازیگوش» از مجموعه سنجاقک اثر پیوند فرهادی از نشر آوای باران و «یک راه کوتاه تا ماه» از شاهین رهنما نشر پیدایش نیز نامزد دریافت جایزه این دوره از جشنواره بودند.
آیین پایانی یازدهمین جشنواره شعر فجر روز چهارشنبه 18 اسفند 95  با حضور وزیر ارشاد در مشهد برگزار شد.