• قصه‌ آباد می‌کند

    به‌باور یک صاحب قلم و فعال عرصه قصه‌گویی؛

    قصه‌ آباد می‌کند

    به بهانه برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در استان گیلان، گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با حسین قربانزاده، نویسنده، منتقد ادبی و فعال عرصه قصه‌ وقصه‌گویی داشتیم و دیدگاه وی را در ارتباط با اهمیت و این ابزار تربیتی و انتخاب به‌عنوان داور مرحله استانی جشنواره بیست‌وپنجم در «دیار باران» جویاشدیم که بخشی از صحبت‌های این شخصیت صاحب‌قلم را با هم‌مرورمی‌کنیم.

  • صمیمیت، ویژگی مربیان کانون است

    مرضیه فرمانی، شاعر و عضو قدیمی واحد آفرینش‌های ادبی :

    صمیمیت، ویژگی مربیان کانون است

    آشنایی‌اش با کانون به روزهایی برمی‌گردد که نوشته‌هایش هنوز رنگ محاوره داشت و دبیر ادبیاتی که او را برای حضور در کانون و عضویت در بخش‌ مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری تشویق‌کرد. هم‌نشینی و هم‌صحبتی با صاحبان اندیشه و قلم، دست‌آوردی ارزش‌مندی بود و پنجره‌ای همیشگی رو به دنیای ادبیات برایش گشود. کسی شعرهایش را انتظارمی‌کشید؛ قراربود نامه‌اش مطالعه شود و در مورد شعرهایش گفت‌وگو کنند. صدای شیرین و لذت‌بخش موتور پستچی، چاپ شعرش در مجله کانونی و... پُررنگ‌ترین خاطره‌های آن روزهای اوست. صمیمیت مربیانی که وی آنان را «مادر معنوی» خود می‌داند و فضای گرم کانون که نوقلمان را در آغوش می‌گیرد و به بالندگی کودکان و نوجوانان کمک‌می‌کند. او به عنوان یک شاعر و فعال عرصه‌ی ادبیات، این روزها نیز ارتباطی صمیمی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دارد و افزون‌بر فرصت‌سازی برای مربیان و اعضای این نهاد فرهنگی، به آینده فرزندان توانمند کشور باورمند ‌است.

  • بیان اصیل، واقعی و زیبا، ویژگی آثار بانوان نویسنده است

    برگزیده جایزه پروین اعتصامی :

    بیان اصیل، واقعی و زیبا، ویژگی آثار بانوان نویسنده است

    برگزیده جایزه ادبی پروین اعتصامی معتقد است آثار بانوان نویسنده و هنرمند، مخاطبان را با بخش تازه‌ای از جهان ذهن و روح انسان آشنا و جهان زیستی بشر را با بیان تازه‌تری ارایه می‌کنند بیانی که در عین اصالت و واقعیت، زیبایی متفاوتی نیز دارد.