استقبال از ویژه‌ برنامه‌های روز جهانی نجوم در زنجان و اصفهان

ویژه برنامه‌‌های نجومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف کشور با استقبال گسترده مردم و خانواده‌ها روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون زنجان روز دوم اردیبهشت به مناسبت روز جهانی نجوم میزبان تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان بود که برای رصد آسمان شهر زنجان به این مرکز آمده بودند.
بر اساس این گزارش بازدید از گنبد نجومی این مرکز از بخش‌های جذاب برنامه روز نجوم بود که به علت استقبال بیش از حد مردم زنجان تعدادی از شرکت کنندگان موفق به بازدید از این گنبد نشدند.
در همین حال در این برنامه که اعضای فعال مرکز علوم و نجوم زنجان نیز مشارکت داشتند این اعضا و مربیان کانون تلاش کردند عموم مردم را با مفاهیم جذاب نجومی با زبانی ساده و با بهره‌گیری از ابزارهای آموزشی آشنا کنند.
برپایی غرفه‌های آموزشی، معرفی دانشمندان علم نجوم، معرفی صورت‌های فلکی و افسانه‌ها، معرفی کتاب‌های نجومی، مسابقه داستان‌نویسی و ایستگاه نقاشی از جمله برنامه‌های روز جهانی نجوم در شهر زنجان بود.
مرکز نجوم کانون در پارک زعفرانیه تهران نیز برنامه‌هایی را با حضور چهره‌های شاخص نجومی کشور روز سوم اردیبهشت برگزار کرد.
همچنین از دهاقان استان اصفهان خبر رسیده است که اعضای کانون این شهر با شرکت در ویژه برنامه‌ای با عنوان جادوی جاذبه با دانشمندان بزرگ علم نجوم به کمک نمایش خلاق آشنا شدند.
رضوان تقوی مربی مسوول این مرکز هدف از برگزاری این ویژه برنامه را معرفی فعالیت‌های علمی کانون به ویژه فعالیت‌های نجومی آن به اعضا و علاقه‌مندان کرد و از استقبال مخاطبان از برنامه جادوی جاذبه خبر داد.
وی افزود: با همکاری مربیان و با استفاده از امکانات موجود مرکز، تاریخچه‌ای از علم نجوم را در ایران و جهان به صورت تجسمی و در قالب تصاویر برای اعضا توضیح دادیم.
به گفته او اجرای بازی‌های نجومی، قصه‌گویی از افسانه‌های صورت‌های فلکی، نمایش و معرفی نرم‌افزارهای نجومی، معرفی ابزار و وسایل نجومی در قالب تصاویر و کاردستی، معرفی کتاب‌های مقدماتی، تکمیلی، نشریات و مجلات نجومی به صورت حضوری و آشنایی با اسامی و موقعیت صورفلکی در آسمان از دیگر بخش‌های ویژه برنامه جادوی جاذبه در مرکز کانون دهاقان بود.