کانون برای آشنایی کودکان با مفهوم پدافند غیرعامل فیلم و کتاب تولید کرد

از یک فیلم مستند داستانی و یک کتاب با عنوان پدافند غیرعامل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، فیلم مستند داستانی پدافند غیرعامل آخرین اثر رضا حیدرنژاد در مقام نویسندگی و کارگردانی است که توسط کانون ساخته شده است.
این فیلم 35 دقیقه‌ای در آیین ویژه‌ای برای اولین بار به صورت خصوصی برای مسوولان سازمان پدافند غیر‌عامل، وزارت آموزش و پرورش و کانون به نمایش درآمد و رونمایی شد.
در این فیلم شیوه‌های روبرو شدن با بحران‌ها و مشکلات ناشی از بلایای طبیعی و جنگ به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.
همچنین کتابی نیز با همین عنوان نوشته مجید عمیق توسط کانون همزمان با رونمایی فیلم، رونمایی و در همین هفته منتشر می‌شود.
در مراسم رونمایی از فیلم پدافند غیرعامل، رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون ضمن موفق ارزیابی کردن سازندگان این فیلم یادآورشد که باید از فضای موجود کانون و اهداف تعریف شده آن برای آموزش کودکان و نوجوانان در این زمینه بهره گرفت.
سیدصادق رضایی به این نکته اشاره کرد که مخاطبان اصلی کانون یعنی کودکان و نوجوانان به اختیار خود در زمان‌های فراغت‌شان از درس و مشق، به مراکز ما مراجعه می‌کنند و این تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون را بیشتر می‌کند چرا که بچه‌ها در این فضا با نمره، معلم انضباط و معدل روبرو نیستند و وقتی از فعالیت‌های کانون لذت ببرند برای اوقات فراغت خود هزینه‌ هم می‌کنند.
وی تجربه‌ی نیروی انتظامی را برای آموزش کودکان و نوجوانان، تجربه‌ای موفق ارزیابی کرد و به دیگر سازمان‌هایی که می‌خواهند فرهنگ‌سازی کنند توصیه کرد این قشر را مورد توجه قرار دهند و از تجربه‌های کانون و دیگر سازمان‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کنند چرا که بچه‌ها وقتی یاد می‌گیرند، بر روی همسالان خود و حتی والدین‌شان تاثیر می‌گذارند.
مدیرعامل کانون در ادامه از مربیان مراکز نیز دعوت کرد تا بحث پدافند غیرعامل را به عنوان یک موضوع با اهمیت مورد توجه قرار دهند و از روش‌هایی مانند بحث آزاد، اردوها، قصه‌گویی، انیمیشن و فضاهای مجازی برای آموزش این موضوع استفاده کنند.
رضایی در عین حال تصریح کرد که بهترین پدافند غیرعامل را در 8 سال دفاع مقدس ملت ایران شاهد بودیم و کسانی که روحیه‌ی ایرانیان را می‌شناسند می‌دانند که تحریم و فشارهای بین‌المللی و توطئه‌ نمی‌تواند ملت ایران را در دستیابی به پیشرفت علمی و نظامی با مشکل روبرو کند.
وی اظهار امیدواری کرد ساخت این آثار فرهنگی، هنری بتواند امنیت و آسایش بیشتر جامعه را در پی داشته باشد و کانون بتواند با مجموعه‌ی امکانات خود گام‌های بلندی را در این زمینه بردارد.
بر اساس این گزارش در این مراسم محمدحسین فروتن مشاور اجرایی مدیرعامل و رییس ستاد مرکزی پدافند غیرعامل کانون نیز به زمینه‌های ساخت این فیلم در کانون اشاره کرد و گفت: از میان چندین عنوان فیلم پیشنهاد شده در نهایت قرار شد که این فیلم به سفارش سازمان پدافند غیرعامل کشور و از طریق معاونت برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش توسط کانون ساخته شود.
وی توضیح داد ساخت این فیلم به کارگردانی رضا حیدرنژاد - که در کارنامه هنری خود ساخت فیلم‌های موفقی مانند درسی برای فردا و آلبوم را ثبت کرده است - برای کانون یک شروع محسوب می‌شود و نشانگر ظرفیت‌های بالقوه‌ و فراوانی است که در کانون و سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد و می‌توان به سرعت آنها را به فعلیت در آورد.
فروتن با اشاره به چاپ کتاب پدافند غیرعامل نوشته‌ی مجید عمیق یادآور شد که این کتاب در هفته‌های آینده به صورت انبوه چاپ و در فروشگاه‌های کانون عرضه خواهد شد.
مشاور مدیرعامل کانون در پایان اظهار امیدواری کرد که تولید این آثار فرهنگی و هنری بتواند به فرهنگ‌سازی در کنار ایمن‌سازی در کشور بینجامد و ایران اسلامی را به دژی غیرقابل نفوذ و پرهزینه برای هر دشمنی تبدیل کند.
در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی توسط مدیرعامل کانون از رضا حیدرنژاد کارگردان فیلم و مجید عمیق نویسنده کتاب پدافند غیرعامل قدردانی شد.