کودکان و نوجوانان، یک هفته میهمان جشنواره‌ کانون زنجان

جشنواره یک هفته با کانون زنجان با تکیه بر معرفی فعالیت‌های نجومی از روز شانزدهم مهر در مرکز علوم و نجوم زنجان آغاز می شود و تا روز بیست و دوم مهر پذیرای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این جشنواره مربیان و اعضای فعال کلاس‌های مرکز تخصصی نجوم زنجان، 13 موضوع نجومی قابل ارایه در محیط نمایشگاهی را برای بازدید کنندگان معرفی می‌کنند.
موضوع‌هایی که قرار است در جشنواره کانون زنجان به صورت نمایشگاهی و کارگاهی ارایه شوند شامل غرفه زمین، خورشید، منظومه شمسی، صورفلکی، هوش فرازمینی، گنجینه هابل، ابزارهای نجومی، معرفی کتاب، نجوم در قرآن، ایستگاه ادبی با موضوع نجوم، برگزاری کنفرانس با موضوع نجوم در هر روز توسط اعضای مرکز، بازدید از گنبد آسمان نما و فروش محصولات نجومی است .
علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه هر روز صبح‌ها از ساعت 9 الی 12و عصرها 15 الی 18 واقع در کوی قائم، پارک نجوم، مرکز علوم و نجوم زنجان بازدید کنند.
در عین حال قرار است 16 مهر روز جهانی کودک جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در محل سالن مجتمع کانون استان برگزار شود.
در این جشنواره عروسک‌های مراکز کانون، با نمایش‌های "فلکین دالیجا" از مرکز شماره دو زنجان، "هم بازی" از مرکز شماره سه زنجان، "جاری مثل جویبار" از مرکز قیدار، "برفی ناز بی‌تاب" از مرکز ابهر، "یک جفت کفش" از مرکز خرمدره و "سرزمین خورشید" از مرکز مجتمع زنجان به روی صحنه می‌روند. در پایان، گروه‌های برتر معرفی و به مرحله‌ی منطقه‌ای راه می‌یابند.
جشنواره روز جهانی کودک از پانزدهم تا شانزدهم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون و جشنواره یک هفته با کانون از شانزدهم مهر امسال به مدت یک هفته در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.