آشنایی کودکان با شخصیت‌های برجسته ایران و وقایع مهم  کشور

کودکان و نوجوانان تهرانی در جشنواره یک هفته با کانون با شخصیت‌های برجسته و وقایع مهم ایران آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مریم خاکسار تهرانی مسوول غرفه‌‌ی آشنایی با شخصیت‌ها، وقایع و سرزمین در این باره گفت: این غرفه با هدف آشنایی کودکان با شخصیت‌های برجسته و ایجاد زمینه برای تفکر و دقت و مطالعه در زندگی و سرنوشت آنان برپا شده است.
وی با اشاره به این که آشنایی با شخصیت‌های مهم تاریخی، روحیه قدر شناسی و احترام به شخصیت‌ها را نیز در کودکان بارور می کند گفت: آشنایی با شخصیت‌ها با روشی خلاق و به شکل نمایش عروسکی انجام می‌گیرد. در این بخش سعی می‌شود گوشه‌هایی از خصوصیات شخصیت تاریخی که تاکنون کمتر به آن توجه شده به زبان ساده برای مخاطب توضیح داده شود.
خاکسارتهرانی اظهار داشت: در این غرفه همچنین کودکان با وقایع مهم روز آشنا می‌شوند. آشنایی با روز جهانی کودک و حقوق کودکان به دلیل همزمانی برگزاری این جشنواره با این روز یکی از اهداف ما است.
وی تاکید کرد: آشنایی با روزهای مهم و دیگر روزهایی که در کشورمان اثرگذار بوده‌اند، یادآوری و عبرت‌آموزی از حوادث تلخ و شیرین گذشته است. برای آشنایی با این روزها از همه فنون از جمله شیوه‌های شنیداری، شفاهی و مکتوب برای ارتباط با مخاطب استفاده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که آشنایی با مشاغل، یکی دیگر از اهداف این بخش از نمایشگاه یک هفته با کانون است، اظهار داشت: از کودکان و والدین‌شان می‌خواهیم که هریک شغلی را که به آن‌ها ارایه می‌شود با نمایش به دیگر بازدیدکنندگان معرفی کنند. تمام فعالیت‌های این غرفه به صورت مسابقه است و در پایان شرکت کنندگان جوایزی دریافت می‌کنند.
به گفته خاکسارتهرانی، در معرفی سرزمین نیز کودکان مراجعه کننده به روش خلاق و استفاده از تصاویر، با دو استان کردستان و خراسان رضوی و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا می شوند.
جشنواره یک هفته با کانون از روز 15 مهر و همزمان با جشنواره روز جهانی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون درتهران آغاز به کار کرد و تا 22 مهر در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور ادامه می‌یابد.