برگزیدگان بخش «مسابقه  ایران» معرفی شدند

هیات داوران بخش «مسابقه ایران» هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برترین‌های خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم پایانی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که عصر روز پنجشنبه 19 اسفند، در محل سالن اصلی مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، برگزیدگان بخش «مسابقه ایران» معرفی شدند.
جوایز این بخش توسط «سید صادق رضایی» مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سعید توتونچیان» معاون امور مالی، «حمیدرضا شاه آبادی» معاون تولید کانون و «محمدرضا کریمی صارمی» دبیر جشنواره اهدا شد.
براساس این گزارش، در بخش «مسابقه ایران»، «کیانوش عابدی» کارگردان فیلم «نوازنده» جایزه فیلم اول جشنواره هفتم پویانمایی تهران شامل: تندیس طلایی به همراه 5 عدد سکه تمام بهار آزادی را به خاطر فیلم نامه‌ای جذاب و روان و فضا سازی‌ای چشم نواز از آن خود کرد.
همچنین تندیس نقره‌ای و 4 سکه تمام بهار آزادی برای فیلم دوم به خاطر قصه‌ای جذاب و استفاده مناسب از تکنیک در جهت پیشبرد داستان به «مهدی خرمیان» کارگردان فیلم «کیمیاگر» تعلق گرفت.
هیات داوران تندیس برنزی و 3 سکه تمام بهار آزادی را برای فیلم سوم به «نغمه فرزانه» کارگردان فیلم «محبوس در زمان» به خاطر مفهومی عمیق و دارای هویت به همراه ریتم مناسب در اثر تقدیم کرد.
همچنین تندیس طلایی و 5 سکه تمام بهار آزادی برای بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان به خاطر شخصیت‌هایی دوست داشتنی، انیمیتی چشمگیر، موضوعی آموزنده و کودکانه و در یک کلام ساده و دوست داشتنی به «محمود مختاری» و «هادی طبسی» کارگردانان فیلم «الاکلنگ» اهدا شد.
براساس این گزارش، در بخش بهترین اثر تلویزیونی، تندیس طلایی به همراه 4 سکه تمام بهار آزادی به خاطر مجموعه آثار به «علی درخشی» و تندیس طلایی و 4 عدد سکه تمام بهار آزادی برای بهترین اثر تبلیغی به خاطر فضا و داستانی مناسب در ارتباط با موضوع به «امیر محمد دهستانی» برای تیزر «نیسان قشقایی» تعلق گرفت.
در بخش بهترین فیلم تجربی، هیات داوران هیچ‌یک از فیلم‌های ارایه شده را در خور این جایزه ندانست، اما جایزه خود را که شامل تندیس نقره‌ای و 4 سکه تمام بهار آزادی بود، به‌خاطر تولید فیلم‌های خلاقانه و متفاوت به «اشکان رهگذر» تهیه کننده مجموعه آثار «شرکت هورخش» اهدا کرد.
همچنین تندیس طلایی و 4 سکه تمام بهار آزادی برای بهترین فیلم نامه به خاطر یک اثر سنتی، صمیمی و ایرانی به فیلم نامه «کدو قلقله زن» نوشته زنده یاد «منوچهر احترامی» رسید که جایزه این بخش را «احمد عربانی» کارگردان این فیلم به نمایندگی از خانواده احترامی دریافت کرد.
در ادامه اهدای جوایز بخش «مسابقه ایران»، «بهزاد رجبی پور» به‌خاطر زمان‌بندی و متحرک سازی در ساخت فیلم «پارازیت» به عنوان بهترین پویانما (انیماتور) معرفی و تندیس طلایی به همراه 5 سکه تمام بهار آزادی به او اهدا شد.
همچنین تندیس طلایی و 4 سکه تمام بهار آزادی برای بهترین فضا سازی، به خاطر خلق فضایی عجیب و نورپردازی ویژه به «علیرضا صالحی» کارگردان فیلم «دستان گل آلود» تعلق گرفت.
جایزه بهترین موسیقی شامل تندیس طلایی و 4 سکه تمام بهار آزادی نیز به خاطر ساخت یک اثر موزون، آوایی و متناسب با محتوا به «میلاد فرزانه» سازنده موسیقی فیلم «محبوس در زمان» رسید.
همچنین در بخش بهترین صدا گذاری، تندیس طلایی و 4 سکه تمام بهار آزادی به خاطر فضا سازی بسیار عالی با صداهایی مناسب به «مهرشاد» ملکوتی صداگذار فیلم «روباهی که به دنبال صدا رفت» اهدا شد.
این گزارش می‌افزاید: در بخش «مسابقه ایران»، هیات داوران اولین دیپلم افتخار جشنواره به همراه یک سکه تمام بهار آزادی را به خاطر فعالیت بی وقفه در زمینه ساخت موسیقی و صدا گذاری فیلم‌های پویانمایی را به «مهرداد نبئی» اهدا کرد.
همچنین دیپلم افتخار جشنواره به همراه یک سکه تمام بهار آزادی به خاطر کارگردانی روان در فضایی متفاوت به «علیرضا صالحی» برای فیلم «دستان گل آلود» اهدا شد.
برپایه این خبر، سومین دیپلم افتخار این بخش به همراه یک سکه تمام بهار آزادی به خاطر کارگردانی فیلمی بسیار کوتاه به مفهومی موجز، به «اشکان رهگذر» برای فیلم «تو...» تعلق گرفت.
هیات داوران دیپلم افتخار دیگر خود را به همراه یک سکه تمام بهار آزادی، به خاطر تلاش برای ساخت فضایی متفاوت به کارگردان فیلم «بز و بزغاله» به
«مرجان کشانی» اهدا کرد.
آخرین دیپلم افتخار بخش «مسابقه ایران» به همراه یک سکه تمام بهار آزادی به خاطر خلاقیت در دوبله و بداهه‌گویی به «محمدرضا علیمردانی» تعلق گرفت.

جوایز ویژه هیات داوران و دبیر جشنواره
بر اساس این گزارش، هیات داوران جایزه ویژه خود شامل تندیس طلایی و 5 سکه تمام بهار آزادی را به دلیل یک فیلم کامل و بدون نقص با بهره گیری از یک عمر تجربه به «عبدا.. علیمراد» کارگردان فیلم «کشاورز و ربات» تقدیم کرد.
همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره شامل تندیس طلایی و 5 سکه تمام بهار آزادی، به خاطر جسارت در تولید فیلم بلند سینمایی و استفاده درست از ادبیات کهن به «وحید نصیریان» کارگردان فیلم «قلب سیمرغ» رسید.
برپایه این خبر، پس از اهدای جوایز این بخش فیلم «نوازنده» ساخته «کیانوش عابدی» که جایزه فیلم اول جشنواره هفتم پویانمایی تهران را کسب کرد، به نمایش درآمد که با استقبال حاضران در سالن روبرو شد.