مدیر عامل کانون: دو بخش آثار «دینی» و«صدا و سیما» به جشنواره هشتم پویانمایی افزوده می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم پایانی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از افزودن دو بخش آثار «دینی» و«صدا و سیما» و داوری مستقل آن‌ها در دوره هشتم این جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراسم پایانی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران عصر روز پنجشنبه 19 اسفند، با حضور «سید صادق رضایی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «محمدرضا کریمی صارمی» دبیر این دوره از جشنواره، «محسن چینی‌فروشان» دبیر کل سیفژ در ایران و عضو هیأت مدیره کانون، جمعی از مدیران کانون، داوران بخش داخلی و بین‌الملل، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره، هنرمندان و فعالان عرصه پویانمایی و همچنین اهالی رسانه، ساعت 19 در محل سالن اصلی مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
براساس این گزارش، این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم به صورت رسمی آغاز شد و سپس تیزر هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برای حاضران به نمایش درآمد.
در ادامه با دعوت مجری برنامه، «سید صادق رضایی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سخنانی، اختتامیه جشنواره دوره هفتم را آغازی برای هشتمین جشنواره پویانمایی خواند و افزود: انیمیشن به دلیل قابلیت‌هایی که دارد، بسیاری از حرف‌هایی را که امکان بیان شدنش در دنیای بزرگ‌سالان و برنامه‌های زنده فراهم نیست به راحتی می‌زند.

ماموریت‌ کانون توجه به هنر و ادبیات متناسب با کودکان و نوجوانان است
وی توجه به هنر و ادبیات متناسب با کودکان و نوجوانان را از جمله ماموریت‌های‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و در ادامه گفت: تصور و گمان ما این است که این جشنواره کمک فراوانی به جامعه پویانمایی ایران و بین الملل می‌کند، چراکه تبادل اندیشه و تجربه خوبی بین فعالان این عرصه را به همراه خواهد داشت.

حمایت و تقویت جامعه پویانمایی کشور در بخش خصوصی و دولتی
رضایی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری کانون از تجربیات و دانش حاصل از برپایی جشنواره پویانمایی تهران در راستای خدمت به مخاطبان کودک و نوجوان، تأکید کرد که جامعه پویانمایی کشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باید تقویت شود و مورد حمایت قرار گیرد.

تغییر به سمت کمال از دوره اول تا هفتم
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اگر نگاهی به اولین دوره برپایی جشنواره پویانمایی تهران تا هفتمین دوره آن بیندازیم، تغییر به سمت کمال را مشاهده می‌کنیم.

برپایی هشتمین جشنواره پویانمایی در 15 استان
وی با اشاره به برگزاری جشنواره در تهران و هم‌زمان با سه استان‌ همدان، مازندران و البرز برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنواره، خبر داد: قصد داریم در آیین‌نامه دوره هشتم جشنواره پویانمایی تهران، حداقل 15 استان انیمیشن‌خیز کشور را در برنامه برپایی هم‌زمان جشنواره در دیگر استان‌ها مورد نظر قرار دهیم.

برترین‌های جشنواره در دسترس مخاطبان سراسر کشور
رضایی در عین حال افزود: از طرفی قصد داریم آثار برتر داخلی و خارجی جشنواره را با رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبان اثر، خریداری کنیم و پیش از تابستان 90 هم در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان و هم در بیش از 820 مرکز کانون در سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرار دهیم.

حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد مرتبط با کودکان و نوجوانان
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد نیز که با اهداف کانون هماهنگ و مرتبط با موضوع کودکان و نوجوانان باشد، مورد حمایت قرار می‌