"حتی یک دقیقه کافی است" ؛ برگزیده جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور شد

کتاب «حتی یک دقیقه کافی است» به عنوان کتاب سال بخش داستان نوجوان یازدهمین جشنواره شهید غنی‌پور برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اثر از مجموعه رمان نوجوان امروز در حالی برگزیده این جشنواره شناخته شد که در بخش نوجوان یازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی شهید غنی‌پور هشت اثر از میان ۱۰۷ اثر به مرحله‌ی نهایی راه یافته و علاوه بر آن چهار اثر دیگر با عنوان‌های «هستی»، «دختری با روبان سفید»، «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» و «من و درخت پنیر» به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی شده بود.
سه اثر اول نیزاز مجموعه رمان نوجوان امروز است.
در بخش داستان کودک نیز از میان ۷۵ اثر بررسی شده ۱۰ اثر به مرحله‌ی نهایی راه ‌یافت و از این میان، چهار اثر («کرم سه ‌نقطه»، «این سردنیا؛ آن سر دنیا»، «فیلی آبی»، «خواب‌ها و هندوانه‌ها») نامزد دریافت جایزه شدند و در نهایت کتاب "این سر دنیا آن سر دنیا" نوشته مجید راستی شایسته تقدیر شناخته شد.
در میان این کتاب‌ها نیز کتاب «کرم سه‌نقطه» با نوشته و تصویرگری سروناز پریش توسط کانون منتشر شده است.
بر اساس این گزارش یازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی شهید غنی‌پور در بخش‌های کودک، نوجوان، آثار دفاع مقدس و آثار با موضوع آزاد، کتاب سال و کتاب تقدیری به هر کتاب سال علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره ۳۰ میلیون ریال و به هر اثر تقدیری ۱۵ میلیون ریال اهدا کرد.
در این میان نویسنده رمان «حتی یک دقیقه کافی است» در اظهار نظری گفت: از دریافت این جایزه خوشحالم و از هیأت داوران و کسانی که این جسارت را به من دادند که در این جشنواره و طرح «رمان نوجوان امروز» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کنم، تشکر می‌کنم.
مراسم پایانی یازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی شهید غنی‌پور روز اول اسفند در تالار سوره حوزه هنری برگزار و در مجموع ۹ اثر به عنوان کتاب سال و ۷ اثر به عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند.
این در حالی است که چندین عنوان از کتاب‌های مجموعه رمان نوجوان امروز در ماه‌های اخیر جوایز متعددی همچون جایزه کتاب فصل را از آن خود کردند که در این میان مهم‌ترین موفقیت مربوط به کتاب "صوفی و چراغ جادو" نوشته‌ی ابراهیم حسن‌بیگی بود که علاوه بر دریافت جایزه کتاب فصل به عنوان تنها اثر شایسته تقدیر بخش کودک ونوجوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.
گفتنی است تاکنون از مجموعه رمان نوجوان امروز ۳۰ اثر توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.