سه پویانمایی کانون در بخش مسابقه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان هند

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان هند(CMS) سه فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در بخش مسابقه خود به نمایش گذاشته است این در حالی است که 6 فیلم دیگر کانون نیز به جشنواره ارسال شده بود.

به گزارش روابط عمومی کانون، سه فیلم "گرگ و میش" به کارگردانی "محمدعلی سلیمانزاده"، "صفر" به کارگردانی "نازنین سبحان سربندی" و "کشاورز و روبات" به کارگردانی "عبدا... علیمراد" به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه انیمیشن جشنواره در سال 2012 راه یافته‌ است.
در این جشنواره که از روز 22 فروردین آغاز شده است و تا 28 فروردین ادامه می یابد شش فیلم دیگر کانون نیز با عنوان‌های "قصه‌های یک خطی 1، 2، 3، 4، 5، 6" کار بهزاد فراهت، "ماهوری" کار فاطمه گودرزی، "تن پیچ" کار سمانه ممتازمند ، "کدو قلقله زن" کار مرتضی احدی، "داستان زندگی مداد قرمز" کار علیرضا چیتایی و"کیمیاگر" مهدی خرمیان به دبیرخانه ارسال شده بود.
برگزارکننده این جشنواره یک سازمان غیر انتفاعی است که به دور از هرگونه هدف تجاری برای آموزش فیلم‌سازان جوان، بهترین امکان بهره‌مندی از تازه‌های فیلم و سینما را فراهم می‌کند.
در عین حال اگرچه این جشنواره یک جشنواره آموزشی است اما برای تشویق فیلم‌سازان جوایزی نیز به برگزیدگان اهدا می‌شود.
بر این اساس هیات داوران به اولین و دومین فیلم بلند کودکان، بهترین فیلم انیمیشن بلند، فیلم از نگاه مخاطبان (دکتر بهترا گاندی) جوایزی اهدا می‌کند و جایزه ویژه هیات داوران (دکتر جادیش گاندی)، و دو جایزه نقدی 6 هزار روپیه‌ای نیز از جمله این جوایز است.
همچنین هیات داوران نوجوان نیزدر بخش کوتاه و انیمیشن جوایزی را اهدا خواهد کرد.