نمایش "گروفالو" از جشنواره چادر خیال تاجیکستان دیپلم افتخار گرفت

نمایش عروسکی "گروفالو" از آذربایجان غربی موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره بین‌المللی"چادر خیال" و لوح تقدیر از وزیر فرهنگ تاجیکستان شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سومین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی "چادرخیال" با حضور وزیر فرهنگ تاجیکستان در محل تئاتر دولتی شهر دوشنبه به کار خود پایان داد.
 در این مراسم میرزا شاهرخ اسراری با ایراد سخنانی درزمینه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی از حضورکشورهای شرکت‌کننده در این رخداد بین المللی تشکر و قدردانی کرد.
نمایش عروسکی "گروفالو" به‌عنوان نماینده ایران توسط 5 نفر از مربیان کانون استان آذربایجان‌غربی به شیوه‌ی تلفیقی (دست‌کشی وسایه‌ای) در این رویداد بین‌المللی  اجرا و با توجه به هنرنمایی و اجرای خوب اعضای گروه در استفاده از ابزار ساده و خلاق, این افتخار نصیب کانون شد.
در همین حال این گروه نمایشی در مدت حضور در تاجیکستان، در زمینه تبادل فرهنگی نشست‌هایی با وزیر فرهنگ این کشور و دیگر گروه‌های نمایشی کشورهای شرکت کننده در این جشنواره برگزار کرد.
هم‌چنین نمایش "گروفالو" درمدت برگزاری جشنواره مورد استقبال تماشاگران و شرکت کنندگان قرار گرفت و  در رادیو تلویزیون و دیگر رسانه‌های جمعی کشور تاجیکستان نیز از بازتاب خبری خوبی برخوردار بود.
در جشنواره "چادرخیال"- که طی روزهای23 تا 29 فروردین در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد- گروه‌هایی از کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، آذربایجان، ارمنستان، تاتارستان از فدراسیون روسیه، دو شهر نووسیبیرسکی‌ و اورن بورگ روسیه و ایران حضور داشتند.