کد خبر: 206951
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
درخواست تایوانی‌ها برای تجدید چاپ کتاب خمره هوشنگ مرادی کرمانی

ناشر تایوانی کتاب "داستان آن خمره" نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی با ارسال نامه‌ای برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار تجدید چاپ این اثر شاخص داستانی به زبان تایوانی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این ناشر حق انتشار کتاب را در سال 2009 میلادی به زبان تایوانی و در شمارگان 6 هزار نسخه از کانون خریداری کرد و اکنون با توجه به استقبال گسترده‌ای که از این اثر به عمل آمده است این ناشر درخواست خود را مبنی بر تجدید چاپ کتاب در این کشور به امور بین‌الملل کانون ارسال کرده است.
"داستان آن خمره" نخستین بار در سال 1373 توسط کانون منتشر شد و تا سال 1383 شش بار به تجدید چاپ رسید پس از آن نیز با خریداری حق تجدید چاپ این اثر توسط انتشارات معین این کتاب 5 بار دیگر از سوی این ناشر بخش خصوصی منتشر شد.
بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 95 هزار نسخه از این کتاب موفق هوشنگ مرادی کرمانی در ایران در اختیار مخاطبان نوجوان داستان‌های ایرانی قرار گرفته است.
این کتاب همچنین علاوه بر زبان تایوانی (چینی) به زبان‌های آلبانیایی، فرانسوی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی، انگلیسی و ترکی استانبولی نیز منتشر شده است.
در همین حال دریافت 12 جایزه داخلی و بین‌المللی هم‌چونلوح زرین (جایزه هیات داوران بزرگ‌سال) و مرغک طلایی (جایزه داوران خردسال) جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیپلم افتخار شورای کتاب کودک، معرفی به عنوان کتاب سال وزارت فرهنگ و هنر اتریش در سال 1994 و معرفی ویژه به عنوان یکی ازکتاب‌های منتخب آلمان در همین سال از جمله موفقیت‌های این اثر به شمار می‌رود.
اقتباس سینمایی ابراهیم فروزش کارگردان شاخص سینمای کودک و نوجوان از این اثر نیز موفقیت‌های متعددی را برای فیلم خمره در پی داشت که کسب جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو در سال 1994 و جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم سائوپائولو برزیل در همین سال مهم‌ترین آن به شمار می‌رود.