کد خبر: 207050
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
نوزده کودک نقاش ایرانی از بلاروس 20 گرفتند

نوزده کودک و نوجوان ایرانی موفق به کسب دیپلم های افتخار هفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی "سرزمین مادری" بلاروس در سال 2012 شدند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نام این هنرمندان موفق ایرانی در میان برگزیدگان مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی "سرزمین مادری" بلاروس با موضوع "افسانه های کهن، لالایی" دیده می‌شود.
این در حالی است که 11364 اثر نقاشی از 26 کشور جهان در این رقابت بین‌المللی شرکت داده شده بود.
نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه نیز در تاریخ 31 فروردین 1391 (19 آوریل 2012) در شهر مینسک پایتخت بلاروس با به نمایش گذاشتن 486 اثر برگزار شد.
در این میان سینا مشهدی از استان آذربایجان شرقی و رضا پاکزاد از استان کرمانشاه هر دو پنج ساله در بین برگزیدگان ایرانی خردسال‌ترین کودکانی هستند که موفق به کسب دیپلم افتخار این مسابقه شده‌اند.
پس از آن مهرشاد غلامی از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، سعید رضایی از اصفهان، حیرا حلاج از تهران، عسل محمدزاده از کردستان و مانا محمد پور از گیلان همگی 7 ساله، حسین محمدی 8 ساله از اردبیل، حدیث صنوبر از خوزستان و عرفان ممد بیگی از قزوین هر دو 9 ساله در میان این برگزیدگان قرار گرفته‌اند.
مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی "سرزمین مادری" بلاروس همچنین دیپلم های افتخار خود را به حنا محرم زاده از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، حسین محمدی از تهران، مهدیه روشناس از گلستان هر دو 10 ساله، علی قربانعلی از مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون استان تهران، فاطمه سلطانی از اصفهان و کیمیا حاتمی از کرمانشاه هر سه 12 ساله اهدا کرده است.
هم‌چنین نام نسیبه عبدالله‌زاده از آذربایجان غربی و حنانه اسکندری از اردبیل هر دو 13 ساله و زهرا قزلسفلی14ساله از گلستان نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.                           

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال 594 اثر اعضای خود در این مسابقه شرکت کرده بود.