افتخار آفرینی 5 کودک نقاش ایرانی در مسابقه‌ی بین‌المللی هیکاری ژاپن

5 کودک ایرانی با دریافت جایزه‌های نوزدهمین مسابقه‌ی بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن، افتخاری بزرگ را در کارنامه‌ی هنری کودکان ایرانی ثبت کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نام این کودکان هنرمند ایرانی از سوی برگزار کنندگان نوزدهمین دوره‌ی این رقابت معتبر هنری در سال 2011 به تازگی در میان برگزیدگان مسابقه اعلام شده است.
در این رقابت هنری علی فقهی پسر 7 ساله از استان خوزستان جایزه‌ی طلا به همراه لوح تقدیر را از آن خود ساخت و دو جایزه‌ی نقره‌ای به همراه لوح تقدیر نیز به تینا ثنایی 8 ساله از تهران و حمیده خاکسار 11 ساله از اصفهان تعلق گرفت.
این مسابقه علاوه بر دیپلم افتخاری که به محمد قانع 9 ساله از یزد اهدا کرد در عین حال یاسمن الهی 8 ساله از خوزستان را شایسته دریافت یک لوح یادبود (جایزه‌ی ویژه‌ی سال بین‌المللی شرکت تعاونی‌ها) دانست.
در مسابقه‌ی این دوره موضوع تعاون نیز به مناسبت نام نهادن سال 2012 از طرف سازمان ملل متحد به عنوان سال بین‌المللی شرکت تعاونی‌ها، به موضوع‌های مسابقه افزوده شده بود به همین دلیل برگزار کنندگان تنها 20 نفر را شایسته دریافت این لوح‌های یادبود معرفی کردند.
در نوزدهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی هیکاری نزدیک به 26 هزار اثر نقاشی از 71 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که در میان آن‌ها 200 اثر متعلق به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ایران نیز مورد داوری قرار گرفت.
کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست و مردم، خانواده،همکاری و تعاون موضوع‌های تعیین شده از سوی برگزار کنندگان این مسابقه بود.