نمایش پویانمایی "ماهوری" در بخش مسابقه‌ی جشنواره  فیلم "هیمجی" ژاپن

فیلم پویانمایی "ماهوری" به کارگردانی "فاطمه گودرزی" در بخش "مسابقه" جشنواره فیلم‌های کوتاه "هیمجی" ژاپن به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی‌رغم گذشت نزدیک به چهار سال از تولید این فیلم موفق، جشنواره‌های بین المللی همچنان به نمایش این اثر علاقه نشان می‌دهند.
در این میان جشنواره فیلم‌های کوتاه "هیمجی" ژاپن با پذیرش این فیلم در بخش مسابقه طی روزهای 5 تا 7 خردادماه 1391 این اثر پویانمایی را در معرض تماشای مخاطبان خود قرار داد.
"ماهوری" فیلم کوتاه انیمیشن 12 دقیقه‌ای تولید سال 1388 و با تکنیک دو بعدی (آب‌رنگ روی کاغذ و انیمیشن کاغذی) داستان نوجوانی است که در حال نواختن سازی است اما او از صدای ساز خود راضی نیست و برای یافتن راه حلی به دنبال صدای دلنشین سازی دیگر به راه می‌افتد.
گودرزی پس از ساخت "ماهوری" فیلم‌های "روباهی که به‌دنبال صدا رفت"، "نقاش رومی" و"چشمه ماه" را در برنامه کاری خود داشته است.
او هم اینک در حال ساخت یک فیلم مستند انیمیشن 10 دقیقه ای با مضمونی علمی راجع به حیوانات است.
فیلم انیمیشن "ماهوری" تاکنون در سیزده جشنواره معتبر دیگر نیز در بخش‌های مختلف شرکت داشته است که از آن جمله می‌توان به جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن "هیروشیمای"ژاپن، جشنواره بین‌المللی فیلم "ویسامبورگ" فرانسه و نیز جشنواره بین‌المللی فیلم "فجر" تهران اشاره کرد.
در همین حال این اثر موفق جایزه‌های مختلفی را از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز دریافت کرده است.
دریافت جایزه اول جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، برنده بهترین فیلم و بهترین موسیقی از  جشنواره ملی فیلم رحمت ،کسب جایزه بهترین موسیقی فیلم از جشنواره ملی خانه سینما و دریافت دیپلم افتخار جشنواره بین المللی فیلم انیما کف در بلاروس به خاطر "هماهنگی داستان و ساخت، از جمله‌ی این موفقیت‌هاست.