درخشش 9 نقاش کوچک ایرانی در اسلوونی

مجله دنیای هنر اسلوونی بار دیگر نام 9 کودک و نوجوان ایرانی را در میان برگزیدگان مسابقه‌ی نقاشی بین‌المللی خود قرار داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 8 دختر و یک پسر ایرانی در حالی این موفقیت را به دست آوردند که یکی از آن‌ها به نام زهرا صالحی دختر 7 ساله‌ی اصفهانی دیپلم افتخار جایزه اول هفدهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی مجله دنیای هنر اسلوونی را از آن خود ساخت.
8 کودک و نوجوان دیگر نیز به نام‌های زینب کیانی‌نژاد 7 ساله و فاطمه ساریخانی 12 ساله هر دو از استان فارس، اعظم آصفی 10 ساله از آذربایجان غربی، سپهر فرهیخته 11 ساله از لرستان، میترا میکائیلی 12 ساله از اردبیل و عارفه‌ آقایی 10 ساله، شمیم احمدی‌نیا 11 ساله و هانیه آقاخانی 12 ساله از اصفهان دیپلم‌های افتخار این رقابت را کسب کردند.
این کودکان و نوجوانان در نقاشی‌های خود با موضوع تعیین شده‌ی "آداب و رسوم و اعتقادات سنتی طوایف مختلف در کشور من" جلوه هایی از فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی را در فضایی سرشار از رنگ به تصویر کشیدند.
شب یلدا پای کرسی، جشن‌های محلی، اذان گفتن در گوش نوزاد، عروسی و خواباندن نوزاد در ننوی داخل چادر توسط مادر از جمله تصاویری است در این نقاشی‌ها چشم‌نوازی می‌کند.
این در حالی است که 8 هزار اثر نقاشی از 42 کشور جهان در این رقابت بین المللی شرکت داده شده بود که 201 اثر آن به کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون در ایران اختصاص داشت.
گفتنی است در دوره‌های گذشته این مسابقه نیز کودکان و نوجوانان ایرانی به موفقیت‌های زیادی دست یافته بودند.