راه‌یابی دو فیلم پویانمایی ایرانی به بخش مسابقه انیمیشن جشنواره "لنولا" در ایتالیا

"داستان زندگی مداد قرمز" به کارگردانی علیرضا چیتایی و "صفر" به کارگردانی نازنین سبحان سربندی عنوان دو فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به بخش انیمیشن پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "لنولا" در ایتالیا راه یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره قرار است روزهای 4 تا 8 مرداد در لنولای ایتالیا برگزار شود و دو فیلم ایرانی در آن با 16 عنوان فیلم انیمیشن از کشورهای فرانسه‌، کرواسی‌، بلژیک‌، اسپانیا، مکزیک‌، آلمان وکنگو به رقابت می‌پردازند.
این فیلم ها از میان 150 عنوان فیلم انیمیشن از سراسر جهان که به این جشنواره ارسال شده بود، انتخاب شده است.
در همین حال412 فیلم نیز برای شرکت در  بخش مسابقه ملل  و 351 فیلم برای شرکت در بخش مسابقه بین‌الملل در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار گرفته بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  9  اثر سینمایی دیگر خود شامل فیلم‌های" راه " به کارگردانی علیرضا چیتایی‌، "کیمیاگر" مهدی خرمیان  ، "تن پیچ" سمانه ممتازمند ، "کشاورز و ربات" عبدالله علیمراد ، "کدو قلقله زن" مرتضی احدی ،"مجموعه قصه های یک خطی" بهزاد فراهت ، "ماهوری" فاطمه گودرزی  و "گرگ و میش" محمد علی سلیمانزاده را به این جشنواره ارسال کرده بود.
در این میان "داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز" عنوان کامل فیلم جدید علیرضا چیتایی است که اولین حضور بین‌المللی خود را در این رویداد بین‌المللی تجربه می‌کند.
این فیلم 6 دقیقه‌ای بدون کلام با شیوه پیپر انیمیشن ساخته شده و روایت‌گر داستان آغاز تا پایان زندگی مداد قرمزی است که به خلق عناصر مورد علاقه‌اش می‌پردازد.
کارگردانی، طراحی شخصیت و ساخت عروسک، پویانمایی و تدوین این فیلم بر عهده‌ی علیرضا چیتایی و ساخت موسیقی و امور رایانه‌ای به ترتیب بر عهده‌ی کیوان هنرمند و آرش زرین بوده است.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "لنولا" 4 مرداد در ایتالیا آغاز می‌شود.