استقبال از برنامه‌های کانون در آنکارا

در "هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا"، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با استقبال بازدید کنندگان همراه شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، هفتم تیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و جهانگردی ترکیه، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در ترکیه برگزار شد.
سید محمد حسینی در این مراسم، با ابراز امیدواری به این‌که "هفته فرهنگی ایران در آنکارا" فصل جدیدی را در روابط دو کشور بگشاید، گفت: طبق تصمیم کمیته فرهنگی مشترک دو کشور سال 2013 در ترکیه سال ایران و سال 2014 در ایران سال ترکیه نامیده خواهد شد و برنامه‌های مختلفی در طول یک‌سال در استان‌های مختلف برای شناساندن متقابل دو کشور برگزار می‌شود.
معرفی فعالیت‌های کانون از طریق برپایی کارگاه‌های هنری، پخش فیلم و معرفی کتاب از جمله برنامه‌هایی است که بازدیدکنندگان در نخستین روز از هفته فرهنگی ایران در آنکارا، شاهد اجرای آن‌ها بودند.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روزهای برگزاری این هفته فرهنگی، کانون آذربایجان شرقی فعالیت‌های دیگری را نیز برای مخاطبان خود اجرا خواهد کرد تا دست‌آوردها و تجربه‌های خود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، هنری را به نمایش گذارد.
در این میان دکتر علی سعیدلو معاون رییس جمهور در امور بین‌الملل، بهمن حسین پور سفیر ایران در ترکیه و علی‌رضا بیگی استاندار آذربایجان‌شرقی از جمله میهمانانی بودند که از غرفه‌ی کانون در این برنامه بازدید کردند.
استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید با ابراز خوشحالی از حضور کانون استان در این هفته فرهنگی از تلاش همکاران کانون قدردانی کرد.
علی‌رضا بیگی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی برای شناساندن جایگاه فرهنگ اسلامی کشورمان، بر نقش و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه تاکید کرد.
"حجت الاسلام الیاس ابراهیمی" مدیر کانون آذربایجان شرقی نیز گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون را  در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ارایه کرد.
در دومین روز از این هفته فرهنگی، غرفه کانون با برپایی کارگاهای مختلف هنری و اجرای فعالیت‌هایی همچون پخش فیلم و معرفی کتاب، میزبان کودکان و نوجوانان بازدید کننده بود.
همچنین بازدید کنندگان از نمایشگاه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، ‌به تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌های کانون می‌نشینند.
"توکایی در قفس"، "روباه دم بریده"، "آرزوی خیلی بزرگ"، "آهوی گردن دراز"، " مداد قرمز"، "حکایت شیرین" و "شنگول و منگول " از جمله تولیدات سینمایی کانون، در این هفته فرهنگی به نمایش درآمده‌ است.
معرفی "کتاب، فیلم"‌های کانون به همراه پخش انیمیشن این کتاب‌ها از دیگر برنامه‌های سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این هفته فرهنگی است.

مدیر و کارشناسان کانون آذربایجان‌شرقی دراین هفته فرهنگی که تا 12 تیر در آنکارا ادامه می‌یابد، پذیرای بازدید کنندگان خواهند بود.   

این هفته ی فرهنگی را سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار کرده است.