قصه‌گویی کودکان را با فرهنگ رضوی آشنا می‌کند

مدیر کانون پرورش فکری خراسان شمالی قصه‌گویی را بهترین روش تعلیم تربیت در کودکان و نوجوانان عنوان و بر تاثیر آن در ترویج فرهنگ رضوی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید علی ارکانی فر در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون مازندران گفت: یکی از موثرترین روش در تعلیم تربیت به‌کارگیری روش‌های غیر مستقیم تعلیم و تربیت است و قصه‌گویی بهترین ابزار برای انتقال پیام تربیتی به کودکان و نوجوانان است که باید مورد توجه جدی مربیان کانون قرار گیرد.
وی با بیان این‌که جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی می‌تواند نقش موثری در این خصوص داشته باشد افزود: جشنواره‌های 8 گانه رضوی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به  اجرا در می‌‌آید می‌توانند کودکان و نوجوانان را با آموزه‌های دینی و اخلاقی آشنا کنند و وجود مبارک امام رضا(ع) و معارف رضوی بهترین الگویی است که در این خصوص می‌تواند موثر واقع شود.
مدیر کانون خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برکات و آثاری که جشنواره‌های رضوی می‌تواند در کانون ایجاد کند، به وجود آوردن روحیه مطالعه و تحقیق و پژوهش است که در نهایت منجر به تولید اثر خواهد شد؛ البته مساله اساسی این‌جاست که هدف واقعی از شرکت در این جشنواره‌ها آشنایی با معارف رضوی و الگو‌سازی آن است.
وی درباره کیفی‌سازی جشنواره نیز گفت: باید جشنواره قصه‌گویی را در طول سال حفظ کرد به طوری که ماحصل این جشنواره باید طی فعالیت یک‌ساله نتیجه دهد.
این مدیر کانونی از تقدیر کلیه شرکت‌کنندگان در جشنواره به عنوان یکی دیگر از عوامل رشد کیفی و معنوی جشنواره یاد کرد و ادامه داد: عمده شرکت‌کنندگان جشنواره قصه‌گویی رضوی کودکان و نوجوانان هستند که تقدیر و تشویق آنان می‌تواند به ایجاد انگیزه جهت ترغیب آنان به مطالعه بیش‌تر و شرکت موثر تر در جشنواره منجر شود.
   این مسوول فرهنگی تاکید کرد: باید کاری کنیم تا سخنان و معارف ائمه معصومین (ع) در ذهن و جان کودکان و نوجوانان ما ثبت و به معیار رفتاری آنان تبدیل شود بدین صورت توانسته‌ایم آنان را بیمه کنیم و در رشد و ایجاد آینده‌ای مطلوب برای آنان موثر واقع شویم.
  ارکانی‌فر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه در کانون خراسان شمالی افزود: فضا‌سازی و بستر‌سازی مناسبی در استان صورت گرفته است و مربیان شرایط لازم را آماده کرده‌اند تا با آماده‌سازی و تمرین اعضا بتوان شاهد حضور کیفی و کمی این استان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و سایر جشنواره‌های رضوی بود.
مدیر کانون پرورش فکری خراسان شمالی در خصوص سایر فعالیت‌های جشنواره قصه‌گویی رضوی در این استان خاطرنشان کرد: در اواسط مرداد جشنواره‌ای در سطح شهرستانی برگزار می‌شود و آثار منتخب قصه‌گویی به کانون استان و پس از آن به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران ارسال خواهد شد.
           سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به میزبانی کانون مازندران اواخر شهریور امسال و هم زمان با دهه کرامت در ساری برگزار می‌شود..