تمدید مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره عکس کودک تا پایان مهر

مهلت ارسال اثر به هفتمین جشنواره عکس کودک از سوی واحد عکس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا پایان مهر تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسماعیل عباسی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت امسال جشنواره در دو گروه سنی عکاسان کودک (زیر 12 سال) و عکاسان نوجوان (12 تا 17 سال) و با موضوع "آزاد" برگزار می‌شود.
وی توضیح داد که در دوره‌های گذشته عکاسان بزرگ‌سال نیز می‌توانستند آثار خود را به جشنواره ارایه کنند ولی این موضوع باعث می‌شد تا عکس‌های کودکان و نوجوانان زیر سایه ی آثار حرفه‌ای بزرگ‌سالان قرار بگیرد.
پیشکسوت عکاسی کودک و نوجوان در عین حال یادآور شد که کانون درصدد است برای عکاسان بزرگ‌سال نیز که به عکاسی از کودکان می‌پردازند، برنامه‌های دیگری را در نظر بگیرد.
وی اضافه کرد که مهلت ارسال آثار تا 16 مهر در نظر گرفته شده بود که این زمان تا آخر مهر ادامه می‌یابد.
عباسی همچنین خاطر نشان کرد که در تلاش هستیم تا در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات، کتاب‌هایی نیز هم‌زمان با برگزاری جشنواره با موضوع‌های تخصصی عکس منتشر کنیم.
بر اساس این گزارش متقاضیان می‌توانند یک لوح فشرده را حاوی حداکثر 5 عکس با حداقل عرض 30 سانتی‌متر با دقت 300dpi با فرمت tif در نهایت تا پایان مهر سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
            بر همین اساس نوشتن نام، نام خانوادگی و شماره تلفن به همــراه کد شهرستان روی لوح فشرده، نوشتن سال عکاسی روی برگه درخواست در محل تعیین شده و پر کردن برگه درخواست شرکت، از مقررات این جشنواره به شمار می‌رود.
در این میان، انتخاب عنوان برای هر عکس و نوشتن عنوان روی برگه درخواست شرکت ضروری است و در صورتی که عنوانی ندارد باید "بدون عنوان" نوشته شود.
        دبیرخانه جشنواره به عکاسانی که آثار آنان به نمایشگاه راه می‌یابد، یک جلد کتاب نمایشگاه و لوح شرکت اهدا خواهد کرد.
کوروش پارسانژاد، محمدمهدی رحیمیان، دکترمحمد ستاری، کیارنگ علایی و کریم متقی اعضای گروه داوری این جشنواره‌ی هنری هستند.
        هیئت داوران قرار است کار انتخاب، داوری و اطلاع‌رسانی عکس‌های پذیرفته شده را در آبان انجام دهد و گشایش نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز نیز دی 1391 تعیین شده است.
در همین حال به نفرات اول تا سوم هر دو گروه عکاسان کودک و نوجوان به تفکیک، سه نوع دوربین دیجیتال به همراه لوح و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.
       دبیرخانه جشنواره عکس واقع در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی،  مجتمع شهید ملک شامران شماره26، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تلفن 88715545 داخلی 440 و نمابر 88709492آماده پاسخ‌گویی به شرکت کنندگان است.
        گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت هنری می‌توانند فرم مقررات و برگه درخواست شرکت در جشنواره را از طریق پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی  www.kanoonnews.ir دریافت کنند.