شب به یاد ماندنی سینمای کانون در اصفهان رقم خورد

شب به یادماندنی سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دریافت 3 پروانه زرین، 5 دیپلم افتخار و دو جایزه بخش جنبی در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم پایانی جشنواره عصر روز 21 مهر 1391 در ورزشگاه گل نرگس اصفهان و با حضور جمع زیادی از دست‌اندرکاران، هنرمندان و دوست‌داران سینمای کودک و نوجوان برگزار شد و کارگردان‌ها و بازی‌گران و فیلم‌نامه نویسان فیلم‌های کانون برای دریافت جایزه‌های‌شان بارها روی صحنه رفتند.
در این میان بهترین موفقیت به بخش مسابقه پویانمایی جشنواره بر می‌گشت که از این راه 3 پروانه زرین و 2 دیپلم افتخار به فیلم‌های کانون اهدا شد.
بر این اساس معین صمدی کارگردان فیلم‌های پویانمایی موفق‌ترین کارگردان کانون بود که دو پروانه زرین جشنواره را برای فیلم "آواز شب" به عنوان بهترین اثر کوتاه یا نیمه بلند جشنواره و برای فیلم "راز آن درخت" به عنوان بهترین اثر بخش دست‌آورد فنی و هنری در کارنامه‌ی هنری خود ثبت کرد.
دیگر پروانه زرین جشنواره در این بخش به هادی یقین‌لو کارگردان فیلم "چرا این تلفن زنگ نمی زند؟" تعلق گرفت. در همین بخش  بهترین کارگردانی یک دیپلم افتخار نیز به محمدعلی سلیمان زاده کارگردان فیلم ننه کلاغه و روباهه اهدا شد.
در بخش مسابقه پویانمایی، فیلم "ماه مهربان" به کارگردانی نازنین سبحان سربندی نیز یکی از 3 دیپلم افتخار بخش بهترین دست‌آورد فنی و هنری را به خود اختصاص داد.
"آقای مدیر" فیلم دیگرکانون به کارگردانی حسن آقاکریمی نیز در این جشنواره به موفقیت خوبی دست یافت اما علی رغم دریافت دو دیپلم افتخار و دو جایزه‌ی بخش جنبی، موفق به دریافت پروانه زرین نشد.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان فیلم‌نامه‌ی این فیلم بلند سینمایی نوشته‌ی رضا حیدرنژاد را به عنوان یکی از دو اثر منتخب خود برگزید و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش (دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم رشد)به میلاد پایاب بازیگر این فیلم جایزه داد.
در عین حال دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه جشنواره نیز به کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس این اثر تعلق گرفت.
آخرین جایزه‌ای که به کانون اهدا شد در بخش فیلم‌های ویدیویی بود که علی اکبر برزگر بازی‌گر فیلم "مرادو" به کارگردانی مجتبی صفرعلیزاده، دیپلم افتخار بخش بهترین بازیگر کودک و نوجوان را از آن خود کرد.

فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های اصلی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، نامزد دریافت 13 پروانه زرین شده بودند.