هجدهمین جشنواره "یک‌هفته با کانون" همدان در حال برگزاری است

هجدهمین جشنواره "یک هفته با کانون" استان همدان، با هدف معرفی فعالیت‌های کانون به اولیا، مربیان، و کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، این جشنواره هر سال به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار می‌شد، اما امسال به علت هم‌زمانی با برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری این رویداد به تعویق افتاد.
بر این اساس برگزاری جشنواره یک هفته با کانون در تمام شهرستان‌های استان همدان از ششم آبان 1391 آغاز شده و تا تا یازدهم آبان ادامه می‌یابد.
برپایی نمایشگاهی متشکل از هفت غرفه شامل کلاس ادبی، انیمیشن، نمایش فیلم، سفال‌گری، واحد سیار، کاردستی و عرضه محصولات فرهنگی در یک فضا و محیط کاری متناسب با روحیات کودکانه از جمله بخش‌های این جشنواره است.
در همین حال مدیر کانون استان همدان جشنواره یک هفته با کانون را فرصتی دانست تا فعالیت‌ها و روش‌های تربیتی که در طول سال در مراکز کانون انجام شده بازنگری شده و محورهای فعالیت کانون بیش از پیش شناخته شود.
پرویز ابراهیمی گفت: معرفی ظرفیت‌های کانون پرورش فکری به قشر کودک و نوجوان و خانواده‌های آنان، توجه به کیفیت برنامه‌ها و بهره‌گیری از هنر به عنوان موثرترین روش برای بالابردن سطح تربیت دینی از مهم‌ترین اولویت‌های جشنواره یک هفته با کانون است.
وی خاطر نشان کرد: متولیان و مسوولان حوزه کودک و نوجوان با الهام از تاکیدات اسلام و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید نسبت به این دوران توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته و نباید از این موضوع غفلت کنند چرا که دشمن با استفاده کردن از این غفلت‌ها برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی می‌کند.
مدیرکانون استان همدان کودکان و نوجوانان را سرمایه اصلی نظام دانست و گفت: کانون امین نظام است و خوش‌بختانه توانسته در این عرصه با طراحی فعالیت‌های مناسب، برنامه‌های خوبی را در طول سال برای مخاطبان خود انجام دهد.
گفتنی است آیین افتتاح هجدهمین جشنواره یک‌ هفته با کانون با حضور احسان قنبری معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری،محمد مجید ارجمندی معاون حقوقی استانداری، علی مظاهری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان، کارشناسان ، مربیان‌، کودکان و نوجوانان و جمعی از مسوولان فرهنگی استان در سالن سینما کانون این استان برگزار شد.