"چشم عقاب" محسن هجری، برگزیده ویژه جایزه کتاب سال مهر

کتاب "چشم عقاب" نوشته محسن هجری از سری رمان نوجوان امروز در دومین دوره جایزه کتاب سال مهر موسسه خیریه مهرطاها موفق شد جایزه بخش ویژه داوران نوجوان این دوره را دریافت کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محبوبه نجف‌خانی دبیر دومین دوره جایزه کتاب سال مهر در این باره گفت: در این دوره 38 داور نوجوان 74 جلد کتاب را با دقت و انسجام مطالعه و بررسی کردند تا در نهایت کتاب‌های برتر این دوره انتخاب شد.
وی افزود: موسسه کودکان بی‌سرپرست مهر طاها سال گذشته اولین دوره این جایزه را به تنهایی برگزار کرد و تعدادی از کتاب‌های داستان و رمان تالیفی و ترجمه به عنوان برگزیده انتخاب و جایزه دریافت کردند اما امسال با همکاری موسسه همیاران محله اتابک (شکوفا) و کانون فرهنگی حمایتی کودکان کار (کوشا(  توانست تا حدودی دومین دوره جایزه کتاب سال را  بهتر برگزار کند.
نجف‌خانی در ادامه ضمن قدردانی از تمامی ناشرانی که با این موسسه همکاری کرده بودند با تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان از نهادها و موسساتی که در حوزه نشر کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند درخواست کرد تا با ارسال نسخه‌های بیشتر کتاب‌ها به منظور بررسی توسط نوجوانان، این موسسه را در راه گسترش فرهنگ مطالعه مفید یاری کنند.