کد خبر: 217322
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کتاب‌های کانون در نمایشگاه بلونیا عرضه شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فروردین ماه امسال در پنجاهمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا – ایتالیا حضوری فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، 130 عنوان از تازه‌ترین کتاب‌های کانون در نمایشگاه کتاب بلونیا 2013 از پنجم تا هشتم فروردین به علاقه‌مندان معرفی شد.
در این نمایشگاه همچنین مذاکره‌هایی از سوی نمایندگان کانون با ناشران دیگر کشورها از جمله ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره، چین، ترکیه، آمریکا، آلمان و... برای معرفی و فروش حق نشر کتاب‌های کانون صورت گرفت.
در نمایشگاه کتاب بلونیا به تصویرگران برگزیده امسال که کارهایشان در کاتالوگ مسابقه وارد شده بود در بخش داستانی و غیر داستانی لوح تقدیر اهدا شد. در این میان اسامی 8 تصویرگر ایرانی نیز به چشم می‌خورد.
نمایشگاه بلونیای امسال، میزبان 1200 ناشر از 66 کشور جهان بود و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس آن، برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان در نظر گرفته شده بود.
بر اساس این گزارش، میهمان ویژه امسال نمایشگاه، کشور سوئد بود که در برنامه‌هایی ویژه به معرفی صنعت نشر و کتابخانه‌های خود پرداخت.
در این رویداد بزرگ ادبی در حوزه کودک در جهان، برندگان مسابقه‌هایی همچون آسترید لیندگرن و هانس کریستین اندرسون نیز معرفی می‌شوند.
نامزدهای کانون برای مسابقه آسترید لیندگرن در سال گذشته احمدرضا احمدی در بخش نویسندگی و فرشید مثقالی در زمینه تصویرگری بودند.
این نمایشگاه از پنجم تا هشتم فروردین امسال در شهر بلونیا برگزار شد.