کد خبر: 217362
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
فروش حق نشر کتاب "پهلوان پهلوانان" به کره جنوبی

حق نشر (Copyright) کتاب "پهلوان پهلوانان" از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کشور کره جنوبی فروخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یکی از ناشران کره جنوبی با عنوانDaekyo Co., Ltd.  حق نشر کتاب "پهلوان پهلوانان" به تصویرگری علی‌اکبر صادقی را خریداری کرد.
بر همین اساس، خرید کتاب "پهلوان پهلوانان" توسط این ناشر در پی طرحی با عنوان چاپ "افسانه‌های ملل" انجام گرفته و قرار است افسانه‌های 50 کشور جهان در قالب مجموعه‌ای توسط این ناشر در 3هزار نسخه منتشر شود.
تاکنون سه بار حق نشر این کتاب به ناشران کره‌ای فروخته شده است. اولین بار در سال 1983 به انتشارات Omungak فروخته شد و پس از آن در سال 2010 حق نشر آن برای تولید انیمیشن به شرکتDaum Foundation  واگذار شده است.
کتاب "پهلوان پهلوانان" در سال 1349 توسط انتشارات کانون تهیه، تنظیم و منتشر و در سال 52 تجدید چاپ شد و تاکنون 25هزار نسخه از آن در ایران به چاپ رسیده است.
این کتاب علاوه بر دریافت موفقیت‌هایی در بازار داخلی، در عرصه‌ی بین‌المللی نیز جوایزی همچون جایزه اول مسابقه تصویرگریNoma  ژاپن را در سال 1987 به خود اختصاص داده است.
داستان این کتاب در مورد پهلوان شهیر ایرانی پوریای ولی است که صدها سال پیش در یکی از شهرهای خراسان زندگی می‌کرد. داستان مشهور کشتی گرفتن او با پهلوانی جوان و کوه پیکر از سیستان در این اثر روایت و به تصویر کشیده شده است.
گفتنی است هر ساله حق نشر تعدادی از کتاب‌های کانون توسط ناشران دیگر کشورها خریداری می‌شود.