روابط عمومی‌ها مستند سازان تاریخ کانون هستند

تلاش‌های خبری و تصویری روابط عمومی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سند تاریخی پرافتخارِ کانون را ثبت می‌کند که جاودانه خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرتضی حیدری مشاور اقتصادی مدیر عامل و مدیر بازرگانی کانون در نخستین روز از گردهم‌آیی کارشناسان روابط عمومی در مشهد مقدس با بیان این مطلب گفت: امروزه نام کانون با ارایه اخبار، گزارشات کیفی و مطلوب روابط عمومی در اقصی نقاط دنیا مطرح شده است و نقش بی‌بدیل روابط عمومی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اثبات رسانده است.
حیدری با اشاره به موفقیت‌های اخیر روابط عمومی کانون در بین 150 روابط عمومی کشوراضافه کرد: روابط عمومی در برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی تأثیرگذاراست، چرا که روابط‌عمومی مجموعه‌ای است که متولی دریافت نظرات مردم و انعکاس‌دهنده عملکرد سازمان به مخاطبین است تا سازمان در راستای خدمت مورد تقاضای مردم قرار گیرد.
وی با بیان این‌که پژوهش، جایگاه روابط عمومی را کلیدی می‌کند افزود: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی اولویت اول کانون است، اما پژوهش در روابط‌عمومی اولویت‌بندی سازمان را در برنامه‌ریزی تعیین می‌کند و تلفیق اقتصاد و فرهنگ، ما را به مخاطب‌شناسی می‌رساند و روابط‌عمومی تنها حوزه‌ای است که مخاطب را به معنای واقعی شناسایی می‌کند.
 مشاور اقتصادی مدیر عامل، خبر را جانِ هستی خواند و گفت: دلیل شرافت پیامبر اکرم (ص) بر همه مخلوقات خبر بود، او از چیزی خبر داشت که ما خبر نداشتیم و روابط‌عمومی همان جایگاهی است که با قلم و تدوین خبر، موفقیت‌ها، نکات مثبت و منفی یک سازمان را انعکاس می‌دهد و باید به درستی به رسالتی که بر عهده اوست جامه عمل بپوشاند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سابقه 50 ساله در حوزه تعلیم و تربیتِ کودکان و نوجوانان کارنامه درخشانی دارد که ما کانونی‌ها به آن افتخار می‌کنیم. زیرا  خدمت‌گذار معصوم‌ترین، صادق‌ترین و خالص‌ترین بندگان خوب خدا هستیم.
حیدری افزود: ارایه خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان تمام اقشار جامعه به طور عادلانه از خصوصیات ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و امروزه وجود افراد برجسته در حوزه‌های مختلف اجتماعی که پرورش‌یافتگان کانون هستند مایه شادمانی برای مسوولان و مربیان کانون است که امیدواریم قدردان آن باشیم.
مشاور اقتصادی مدیر عامل خاطر نشان کرد: کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی در اساس‌نامه کانون مطرح شده است و اگر ما امروز از اقتصاد، فرهنگ و بازرگانی حرف می‌زنیم یعنی از محصولی یاد می‌کنیم که نتیجه اندیشه، خلاقیت و تلاش کارشناس، مربی، نویسنده و فیلم‌سازِ هنرمندی است که در یک کتاب یاسرگرمی یا فیلم جمع شده است و مربی کانون بیشتر از هرکسی این محصول را درک می‌کند و می‌تواند آن‌را معرفی کند.  
به گفته‌ی حیدری، فروشگاه‌هایی که ارایه کننده محصولات کانون هستند نماینده 50 ناشر برگزیده کانون هستند و تلاش ما بر این است، با رویکرد جدید تنوع محصولات کانون را بالا ببریم وهم‌چنان احیا کننده خاطرات نسل دیروز باشیم که امروز به یاد دوران کودکی به سراغ کتاب‌های کانون می‌آیند.
 وی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با همت مجموعه روابط‌عمومی‌های کانون در سطح کشور بتوانیم با آگاهی کامل محصولات تولیدی کانون را به مخاطب مورد نظر معرفی کنیم.
محسن حموله مدیرروابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در ابتدای این دیدارضمن خوش‌آمدگویی به مشاور اقتصادی مدیر عامل و مهدی حشمتیان معاون بازرگانی در جمع کارشناسان روابط عمومی کانون سراسر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین و بهترین تعاملات روابط عمومی کانون در ستاد و استان‌ها مربوط به امور بازرگانی و معرفی تولیدات آن به مخاطبان و مراجعان است.
حموله در عین حال تأکید کرد: همکاران و کارشناسان روابط عمومی کانون همواره پاسخ‌گویی به سوالات بی‌شمار خبرنگاران و اصحاب رسانه را در خصوص کمیت و کیفیت تولیدات کانون در نشست های خبری و تماس‌های تلفنی، وظیفه خود می‌داند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون ادامه داد:  در سالی که مزین به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شده است، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون آمادگی کامل دارد، تا در زمینه گسترش تعاملات و همکاری‌های خود با امور بازرگانی به منظور نهادینه‌سازی اقتصاد فرهنگی در فعالیت‌های کانون اطلاع‌رسانی کند .
در بخش دیگری از این دیدار کارشناسان روابط‌عمومی سوالات خود را در حوزه ارتباط روابط‌عمومی با مدیریت بازرگانی درمیان گذاشتند و مرتضی حیدری مشاور اقتصادی مدیرعامل نیز به این سوالات پاسخ داد.
نخستین گردهم‌آیی کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1392 از صبح 24 اردیبهشت در جوار مرقد مطهر و منور حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه‌السلام آغاز شده است و تا 26 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.