کد خبر: 218774
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
بازدید 36460
ثبت نام کلاس های غیر انگلیسی کانون زبان ایران شعبه اصفهان

علاقه مندان گرامی می توانند جهت ثبت نام ترم تابستان 92 زبان های اسپانیایی،عربی،آلمانی و فرانسه به مراکز کانون زبان در خیابان بلوار دانشگاه و خیابان نیکبخت مراجه کنند

کانون زبان ایران از سال 1304 هجری شمسی در تهران آغاز به کار نمود. این انجمن در سال 1335 با راه اندازی یک مرکز آموزشی در خیابان وصال شیرازی آموزش زبان انگلیسی را آغاز نمود. از جمله فعالیت های آموزشی این انجمن در آن سال ها می توان به آموزش تخصصی زبان انگلیسی به کارکنان دولت و بازرگانان و همچنین آموزش زبان فارسی به خارجی ها نام برد.

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اداره این انجمن در سال 1358 به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد. 

زبان اسپانیائی به عنوان زبان اول نزدیک به 500 میلیون نفر در دنیا می‌باشد. بیست و سه کشور قاره پهناور آمریکا (کلیه کشورهای آمریکای لاتین به‌جز برزیل به این زبان تکلم می‌کنند) و زبان دوم در اکثر کشورهای اروپائی، ایالات متحده آمریکا و کانادا است. این موضوع نیاز به آموزش و یادگیری این زبان را گوشزد می‌نماید.کانون زبان ایران در این راستا و با توجه به رشد روز افزون ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسپانیایی زبان و برای تامین بخشی از نیازهای جامعه، با بهره‌گیری از تجربیات آموزشی و علمی خود و با استفاده از متدها و کتب مورد تایید انستیتو سروانتس مادرید و کادر مشترک اروپا، هم راستا با کانون زبان مرکز تهران از تابستان 91 اقدام به برگزاری کلاسهای اسپانیایی در شعبه اصفهان نموده است.هم اکنون زبان آموزان علاقه مند در ترم های اول تا ششم در کانون زبان ایران مرکز اصفهان مشغول به فراگیری این زبان هستند. 

زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است.
علاوه بر این، دلدادگی ایرانیان به بهره‌گیری از معارف دینی و دسترسی به منابع اصیل آن و آمیختگی چشمگیر زبان فارسی با زبان عربی و پیوندهای فراوان با محیط‌های عربی به‌ویژه کشورهای مجاور، زمینه فراگیری و آموزش زبان عربی را در دوران متمادی در کشور ما رونق بخشیده است.
در این میان آن‌چه رویکرد کانون زبان را در آموزش زبان عربی از دیگر مراکز آموزشی متمایز می‌کند، تلاش برای آموزشی فراگیر و در بردارنده همه اجزای مهارتی آن با حفظ اصل کارآمدی و برخوردار از شیوه‌های امروزی است.کانون زبان ایران شعبه اصفهان با بیش 1ز 16 سال(بهار 1376 تاکنون) سابقه آموزشی در ارائه آموزش مکالمه عربی، این دوره آموزشی را در قالب چهار مقطع و دوازده سطح (یا ترم تحصیلی) و حدوداً 550 ساعت ارائه کرده است. زبان آموز با سپری کردن موفق این دوره ها می تواند به عربی صحبت کند، متون عربی را بخواند و با زبان عربی مطالبی نوشته و نامه نگاری کند. 

بخش آلمـــانی کانون زبان ایران مرکز اصفهان فعالیت خود را در سال 1375 با همکاری موسسه کارل دویسبورگ آلمان برای گروه سنی بزرگسالان آغاز نمود و همواره در تلاش بوده است با بهره گیری از مدرنترین روشهای آموزشی خدمات خود را به علاقمندان ارائه دهد. سطوح آموزشی ما شامل 9 سطح مقدماتی بر اساس مجموعه کتابهای Schritte و 5 سطح تکمیلی با متد Aspekte می باشد.مجموعه کتابهایSchritte یکی از جدیدترین کتابهای آموزش زبان آلمانی می باشد که توسط انتشاراتHueber در 6 جلد و مطابق با استانداردهای چارچوب مشترک اتحادیه اروپا تالیف گردیده است. افرادی که باSchritte زبان آلمانی را می آموزند قادر خواهند بود پس از اتمام موفقیت آموز دوره کلیه مکالمات روزمره آلمانی را روان صحبت کرده, نامه نگاری کنند و با تقویت مهارت شنیداری به شکلی مطلوب با برنامه های رسانه های آلمانی زبان ارتباط برقرار نمایند.از دیگر خصوصیات بارز این متد ، ارائه دستور زبان آلمانی به شکلی ساده و قابل فهم و همچنین ارائه واژگان به روز همراه با تصاویر جذاب می باشد.

بخش فرانسه کانون زبان ایران شعبه اصفهانفعالیت خود را ازسال 1376 آغاز کرد. ابتدا کلاس‌های عمومی وکلاس‌های دیداری ـ شنیداری مقدماتی آن در 5 سطح تدریس می‌شد و به تدریج، دوره‌های دیگر و سطوح بیشتری اضافه گردید.حداقلسن برای داوطلبان بزرگسال 14 سال می باشد که یا بر حسب امتحان تعیین سطح، سطح بندی شده و یا این که از اولین کلاس یعنی ازNEP1 شروع به تحصیل می کنند.درحال حاضر متدReflets با سطح‌های

NEP, NES, NIP, NIS

(مقدماتی و متوسطه) تدریس می‌شود که این سطوح با دو جلد کتاب این متد به اتمام خواهد رسید. کانون زبان ایران مرکز اصفهان علاوه بر متد قفله، سطوح تکمیلی و سطوح مربوط به ادبیات فرانسه شامل Moduleو Niveau Avanceرا در هر ترم برگزار می‌کند. همچنین کانون مرکز اصفهان کلاسهای مکالمه زبان فرانسه را در 6 ترم شامل سطوح A2 ، B1 و B2برگزار می‌کند. زبان آموزان بخش فرانسه پس از گذراندن دوره های لازم برای آزمونهای TCFو دلف و دلف آمادگی کامل پیدا می‌کنند.

آشنایی با شش سطح چارچوب مشترک اروپا در رویکرد زبان‌های اروپایی

CECR

آشنایی اولیه زبان

A 1

سطح مقدماتی

برآوردن نیازهای اساسی

A 2

سطح آستانه

B 1

سطح استقلال

سطح پیشرفته

B 2

سطح خودمختاری

C 1

سطح مجرب

سطح تسلط کامل

C 2

 

علاقه مندان گرامی می توانند جهت ثبت نام ترم تابستان 92 و کسب اطلاعات بیشتر با مراکز زیر تماس حاصل نمایند:

واحد خواهران: خ بلوار دانشگاه، کوچه شهید موذن صفایی، پ 12

شماره تماس: 6274075 و 6240947

واحد برادران: خ چهارباغ بالا، خ نیکبخت، نرسیده به دادگستری، پ 33

شماره تماس: 6612582 و 6615245

www.ili.ir

www.ilireg.ir