سه پویانمایی کانون به جشنواره سیلوهت فرانسه رفت

فیلم پویانمایی"کبوتر کنار آیینه" به کارگردانی مریم خلیل‌زاده از تولیدات امور سینمایی کانون نخستین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره فیلم سیلوهت فرانسه تجربه خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم کوتاه پویانمایی (انیمیشن) که از تازه‌ترین تولیدات امور سینمایی کانون است به همراه فیلم‌های «ماه مهربان» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی و «داستان زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز» به کارگردانی علیرضا چیتایی به این جشنواره ارسال شده است.
این جشنواره در چهار بخش "پویانمایی"، "مستند و تجربی"، "کلیپ" و "بین‌الملل" برگزار خواهد شد و داوری آن نیز در سه بخش "حرفه‌ای"، "دانشجویی" و "مخاطب عمومی" صورت می‌گیرد و در پایان جوایزی به فیلم‌های برتر هر بخش اهدا می‌شود.
جشنواره بین المللی فیلم "سیلوهت" از سال 2002 به منظور حمایت و تشویق از تولید فیلم‌های کوتاه کار خود را آغاز کرد و در میان استقبال خوب خانواده‌ها از این جشنواره امسال یازدهمین دوره خود را برگزار می‌کند.
بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره، امسال فیلم‌ها در فضای باز پارک تپه شاپو "Butte du Chapeau Rouge" به نمایش درخواهد آمد و کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های خود می‌توانند از برنامه‌های این جشنواره استفاده کنند.
 گفتنی است: جشنواره "سیلوهت" تنها جشنواره‌ای است که در فضای باز در شهر "پاریس" و در قابی از فیلم‌های متنوع با استانداردهای بالا و بدون محدودیت در  سبک برگزار می‌شود.
این جشنواره از 31 آگوست تا 8 سپتامبر 2013 (برابر با 9 تا 17 شهریورماه 1392) در شهر "پاریس" فرانسه برگزار خواهد شد.