استاندار قزوین: غفلت در تعلیم و تربیت کودکان جبران‌ناپذیر است

استاندار جدید قزوین محوریت‌دادن به آموزش و تربیت و استفاده از ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان را برای آینده جامعه بسیار ضروری و با اهمیت دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرتضی روزبه که تنها از چند هفته‌ پیش به عنوان نماینده عالی دولت در استان قزوین منصوب شده است روز 11 دی 1392 ساعت‌هایی از وقت خود را صرف حضور در هفتمین سوگواره‌ی عاشورایی کانون قزوین کرد تا بر اهمیت موضوع توجه به مسایل کودکان در جامعه تاکید کند.
وی در کنار علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون - که او نیز چند هفته‌ای است این مسوولیت را بر عهده گرفته - در این سوگواره بر مصایب سومین امام شیعیان جهان و یاران فداکارش اشک ریختند، سوگواره‌ای که بیشتر برنامه‌های آن توسط مربیان و اعضای کانون قزوین و دیگر شرکت‌کنندگان از 28 استان کشور اجرا می‌شد.
روزبه در جریان سخنرانی خود در مراسم گشایش این سوگواره - که در آن آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین نیز حضور داشت - حُسن ابتکار کانون این استان را در برگزاری و استمرار این رویداد، ستودنی دانست و اظهار امیدواری کرد که عَلَم سوگواری امام حسین(ع) در کانون قزوین  با پویایی بیشتر، همچنان برافراشته بماند.
استاندار قزوین در ادامه به صراحت از وضعیت آموزش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به ویژه در حوزه‌ی تربیت دینی گلایه کرد و گفت: علی‌رغم تاکید‌های دینی و تجربه‌های بشری باید اعتراف کنیم که به این حوزه در کشور ما به عنوان امری بسیار سهل و ممتنع نگریسته می‌شود.
وی بارها در این سخنرانی خود واژه‌ی «بسیار بسیار مهم» را بر زبان آورد و تصریح کرد که حوزه‌ی تعلیم و تربیت کودکان در کشور از حوزه‌های مورد غفلت است و این مساله خسارت‌های زیادی را به کشور وارد خواهد کرد.
روزبه اظهار داشت: اگر بخواهیم انسان‌هایی را در تراز دینی تربیت کنیم باید در عرصه‌ی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به چاره‌اندیشی بپردازیم و این واقعیت تلخ را بپذیریم که بی توجهی به کودکان فاجعه‌آمیز است.
استاندار قزوین در این بخش تاکید کرد که کودکان را باید دریابیم و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان استفاده کنیم و این مهم بدون بهره‌گیری از نیروهای متخصص و استخوان‌خرد کرده در عرصه‌ی آموزش و پرورش حاصل نخواهد شد.
وی در پایان با اشاره به این موضوع که ماه‌های محرم و صفر رو به پایان است به طرح این سوال از علما و دست‌اندرکاران برپایی آیین‌های سوگواری در کشور پرداخت که تا چه حد برنامه‌های خود را به مخاطبان کودک و نوجوان اختصاص داده‌اند؟
در سوگواره عاشورایی کانون قزوین جمعی از مسوولان کشوری و استانی، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از میهمانان خارجی از کشورهای لبنان، افغانستان و عراق حضور داشتند.
هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی (ع) با محوریت "حماسه در کربلا"11 و 12 دی 1392 در مجتمع کانون استان قزوین برگزار می‌شود.
اجرای قصه و شعرخوانی شرکت کنندگان برگزیده، سخنرانی دکتر محمد رضا سنگری پژوهش‌گر دینی، اجرای نمایش "عشق و عطش" و برپایی نمایشگاه عکس از جمله بخش‌های این سوگواره‌ی مذهبی است.
این آیین با برنامه‌هایی مانند اجرای دو سرود توسط اعضای کانون قزوین و مداحی همراه بود.
طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون استان قزوین در این آیین ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان به بیان عنوان 6 دوره‌ی پیشین سوگواره پرداخت و گفت که جهان وام‌دار صلابت امام حسین (ع) و یاران وفادارش در کربلاست.
وی نیز اظهار امیدواری کرد که پرچم این سوگواره برافراشته بماند تا از برکت آن بهره‌مند شویم.
در پایان مراسم افتتاحیه، مدیرعامل کانون نمایشگاه عکس عاشورایی برپا شده در گالری مجتمع را افتتاح کرد.