هفتمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در قزوین کلید می‌خورد

سه سینمای شهر قزوین از صبح روز 29 بهمن آثار برگزیده‌ی کودکان و نوجوانان فیلم‌ساز ایرانی را در قالب هفتمین جشنواره سراسری فیلم کودکان برای کودکان به نمایش می‌گذارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این دوسالانه سینمایی در حالی طی دو روز در قزوین برگزار می‌شود که 442 اثر از 1223 کودک و نوجوان مستعد در اختیار دبیرخانه این رویداد هنری قرار گرفته است.
این در حالی است که استعدادهای ناب سینمای آینده ایران نخستین تجربه‌های فیلم‌سازی خود را در اختیار این رقابت قرار داده‌اند تا از میان آن‌ها درمجموع 50 اثر به عنوان برگزیده و تقدیرشده به این جشنواره راه پیدا کند.
در همین حال 12 فیلم نیز در 4 بخش، پویانمایی کودک، پویانمایی نوجوان، فیلم کوتاه کودک و فیلم کوتاه نوجوان به عنوان برگزیده برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.
بر همین اساس سه سینمای «کانون»، «ارشاد» و «بهمن» شهر قزوین از صبح روز 29 بهمن 1392 تا ساعت 20 روز 30 بهمن فیلم‌های منتخب و برگزیده جشنواره را به نمایش می‌گذارند.
به گفته‌ی طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون استان قزوین، داوری این دوره از جشنواره را محمدرضا کریمی صارمی، مهین جواهریان و فاطمه گودرزی بر عهده داشته‌اند.
دبیر جشنواره توضیح داد که برگزیدگان این رویداد هنری معرفی شده‌اند و در روز پایانی جوایز آن‌ها اهدا خواهد شد.
به گفته‌ی وی تمامی سالن‌های نمایش مراکز فرهنگی و هنری 19گانه کانون استان قزوین نیز برخی از این آثار را به نمایش می‌گذارند.
ملکی‌پور همچنین از برپایی کارگاه‌های هنری برای کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز کانون به عنوان دیگر برنامه‌های این جشنواره یاد کرد و توضیح داد که شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها از تجربیات مهدی خرمیان، سارا خلیلی، هدی اثنی‌عشر و پیام عزیزی در حوزه‌ی انیمیشن بهره‌مند می‌شوند.