فیلم‌سازی کودکان باید نظام‌مند شود

مدرس کارگاه آموزش تصویربرداری دیجیتال بر لزوم ایجاد یک نظام منسجم با استفاده از فن‌آوری‌ها و ابزارهای جدید و به روز برای کمک به رشد فیلم‌سازی توسط کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیام عزیزی در حاشیه هفتمین جشنواره‌ی «فیلم کودکان برای کودکان» در قزوین با بیان این مطب گفت: لازم است زمینه شرکت در دوره‌های آموزشی برای تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر فیلم‌سازی در سراسر کشور فراهم شود.
وی افزود با توجه به این‌که فعالیت فیلم سازی از فعالیت‌های پرهزینه‌ محسوب می‌شود برای این‌که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این هنر بتوانند وارد این عرصه شوند حمایت سازمان‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد زمینه‌ها و ابزارهای آموزشی ضروری است.
عزیزی با بیان این‌که کار با کودک و نوجوان ظرافت‌ها و مسایل خاص خود را دارد ضمن قدردانی از کانون قزوین به خاطر برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در کارگاه آموزش تصویربرداری با توجه به نیازی که از سوی شرکت کنندگان احساس شد مباحث پایه‌ای در زمینه شیوه استفاده از لنزهای دوربین، شفافیت تصویر و برخی مباحثی که مربیان می‌توانند به‌صورت ساده به مخاطبان کودک و نوجوان ارایه کنند، مطرح شد.
مدس کارگاه تصویر برداری دیجیتال در ادامه با بیان این که  این آموزش‌ها به صورت نظری در دوره قبل هم ارایه شده بود یاد آور شد: باید شرایطی فراهم می‌شد تا کارگاه‌ها به صورت عملی برپا شود و شرکت‌کنندگان بتوانند در حین کار با دوربین با طرح سوال‌ها  مسایل و اشکال‌های خود را رفع و کاربردی‌تر با مباحث آشنا شوند.
وی در پایان ضمن موثر و مفید دانستن این کارگاه‌ها پیشنهاد کرد در صورت امکان زمینه‌ای فراهم شود تا با شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، دست کم در مرکز  هر استان‌ در یک دوره زمانی مشخص زیر نظر یک مدرس کارگاه‌هایی برپا شود تا به صورت کاربردی آموزش‌های لازم به آن‌ها ارایه شود.
 کارگاه‌های آموزش تصویر برداری دیجیتال و متحرک‌سازی ویژه کارشناسان‌هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در قزوین طی دو روز برپا شده است.