جوایز برترین کودکان و نوجوانان فیلم‌ساز در قزوین اهدا شد

هفتمین جشنواره ملی فیلم کودکان برای کودکان با معرفی برگزیدگان به کار خود در قزوین پایان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره هنری در دو بخش فیلم‌های زنده و پویانمایی پس از دو روز نمایش آثار برگزیده در سه سینمای شهر قزوین و مراکز کانون این استان طی آیینی رسمی از برگزیدگان خود قدردانی کرد.
در این آیین که روز 30 بهمن در سالن مجتمع کانون این شهر برگزار شد درمجموع 50 اثر به عنوان برگزیده وتقدیرشده جوایز خود را دریافت کردند  که در این میان 12 فیلم در 4 بخش، پویانمایی کودک، پویانمایی نوجوان، فیلم کوتاه کودک و فیلم کوتاه نوجوان به عنوان برگزیده معرفی شد.
در این آیین که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل، محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی و جمعی از مسوولان کانون همچنین مرتضی روزبه استاندار و مسوولان استان قزوین نیز حضور داشتند، نماهنگی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به سینماگران ایرانی به نمایش درآمد و اجرای سرود "شهر من، قزوین"، با همکاری کانون قزوین و موسسه باغچه‌بان با ترکیبی از نماهنگ و هم‌خوانی زنده از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
همچنین فیلم مستند حرکت در سکوت ساخته اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون شامل روایتی از زندگی و آثار زنده‌یاد وجیه‌الله فردمقدم استاد و کارگردان پیشکسوت انیمیشن ایران و یکی از بنیان‌گذاران جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در این آیین به نمایش گذاشته شد.
براین اساس داوران هفتمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در بخش پویانمایی شامل محمدرضا کریمی‌صارمی، مهین جواهریان و فاطمه گودرزی و در بخش فیلم کوتاه شامل لیلا میرهادی، غلامرضا حیدرنژاد و حسن آقاکریمی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای برگزیدگان جشنواره را معرفی کردند و به بیان دیدگاه‌ها و توصیه‌های خود به فیلم‌سازان کودک و نوجوان پرداختند.
در این میان در بخش پویانمایی کودک سه اثر «من فضا را دوست دارم»، کار ایلیا رمضانی از بوشهر، «پرنده آوازخوان» کار یاسین نخعی، سپهر فیض سرهنگی، علیرضا مراد قلی و وحید سنجرانی از سیستان و بلوچستان و فیلم «کافی شاپ هشت پا» کار ستاره سپهری از اصفهان بدون هیچ‌گونه رتبه‌بندی به عنوان سه اثر برگزیده‌ی این بخش معرفی شد.
در بخش فیلم کوتاه کودک نیز لوح‌های تقدیر و تندیس جشنواره به فیلم‌های «کیف پول» کار سمیرا پاشایی و زینب بختیاری از اردبیل، «تهیه سمنو» کار زهرا بهشتی از گلستان «مثل قند» کار دل آرام باقری از تهران اهدا شد.
فیلم‌های «برگ‌ها» کار سنبل صالحی از بیجار در استان کردستان، «قند خوراکی» کار فاطمه رفیعی پور و فاطمه خسرو شیری از تربت حیدریه در استان خراسان رضوی و «کلاغ خنزر پنزری» کار سمیرا عبدالجباری از تهران به عنوان آثار برگزیده بخش پویانمایی نوجوان معرفی شدند.
در بخش فیلم کوتاه نوجوان نیز این جوایز به فیلم‌های «فال زندگی» کار فاطمه آرازخوانی، فاطمه زرآبادی پورو پریسا عسگری از قزوین،  «دانش آموز شگفت انگیز» کار امین فاضل از تهران و «رنگ و بی رنگی» کار علی سمیعی از تهران اختصاص یافت.
هیات داوران از تلاش‌های کانون رفسنجان نیز به عنوان یکی از مراکز فعال که آثار زیادی را به جشنواره ارسال کرده بود قدردانی کرد.
در این آیین طیب ملکی‌پور مدیر کل کانون استان قزوین و دبیر جشنواره طی سخنانی جشنواره فیلم‌های کودکان برای کودکان را مجالی برای بروز خودباوری، خودیابی و دیگر باوری  و اعتماد به کودکان دانست و گفت هنر سینما یکی از مهم‌ترین واسطه‌های تربیتی است که طی آن کودکان هم می‌آموزند و هم می‌آموزانند.
وی توضیح داد که در هفتمین دوره جشنواره، 1223 کودک ایرانی با ارسال 422 اثر شرکت کردند که 12 گروه از این فیلم‌سازان به عنوان میهمان در جشنواره حضور دارند و جوایز 28 گروه نیز برای آنان ارسال خواهد شد.
هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان برای کودکان طی روزهای 29 و 30 بهمن 1392 در قزوین برگزار شد.
بر اساس این گزارش اسامی تقدیر شدگان هفتمین جشنواره فلیم‌های کودکان برای کودکان به شرح زیر است:
 
 
 
آثار تقدیر شده در بخش پویانمایی کودک
 - «تولد یک جوجه» کار سید سجاد میر جلیلی از رفسنجان
- «سبزی فرو ش محله ما» کار آوا گواشیری از رفسنجان
- «اخلاقتو خوب کن» کار آناهیتا یزدانشناس از بوشهر
- «خرگوش باهوش» کار هادی احمد زاده از آذربایجان غربی
- «درخت استخوان» کار سارا رنجبر از رفسنجان
- «خانه ما» کار فاطمه ملایی رفسنجان
- «دوست کاغذی من» کار محمد مهدی قاسم پور از تهران
 
آثار تقدیر شده در بخش پویانمایی نوجوان
 - «سوال‌های حاکم» کار نوشین مختارپور، پریناز، مهراوه امیدی از شهرکرد
- «حیوانات فست فودی» کار سید فاضل حسینی از رفسنجان
- «حسنی به مکتب نمی‌رفت» کار رومینا قلی‌زاده از تهران
- «چوپان دروغ‌گو» کار علیرضا زمانی از اراک
- «عاقبت به‌خیر» کار علی رفیعی از شهرکرد
- «کرم سه نقطه‌» کار محمد جواد هاشمی از اراک
- «اسکیت بازان» کار مصطفی صابری  از تهران
 
آثار تقدیر شده در بخش فیلم کوتاه کودک
- «دوستان مسجد» کار کیمیا کرد از خراسان رضوی
- «آن جا میان حوض...» کار غزل شفیعی از تهران
- «نگاه بهاری» کار رقیه وطن‌خواه از اردبیل
- «لذت یک کتاب» کار رئوف چوکه از گلستان
- «دختر جادوگر» کار سجاد داورپناه از اصفهان
- «فیل قرمز گمشده» کار دانیال کر از گلستان
- «نیمه شعبان» کار آرش سامانی از اصفهان
 
آثار تقدیر شده در بخش فیلم کوتاه نوجوان
 - «این روزها» کار محمد مطیع از قزوین
- «در پناه درخت» کار وهاب برقی از تهران
- «چرخه» کار احمد رضا نظری از تهران
- «دویست تومانی» کار علی جلالی از سمنان
- «خدا» کار ملیکا شجاعی از کازرون فارس
- «به رنگ کودکی» کار فاطمه ترشاب از تهران
- «چشم‌ها و دست‌ها» کار فاطمه بیات از زنجان