مدیرعامل کانون: اوقات فراغت زمانی برای مطالعه، تفکر و مهارت‌افزایی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دانش‌آموزان ایرانی توصیه کرد که اوقات فراغت خود را به زمان‌هایی برای مطالعه، تفکر و مهارت‌افزایی تبدیل کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده همراه با استاندار اصفهان در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در یکی از دبیرستان‌های شهر نجف آباد حضور یافت و در سخنانی کوتاه تاکید کرد که اوقات فراغت، اوقات بطالت نیست و دانش آموزان می‌توانند از این زمان‌ها به نحو بهتری استفاده کنند.
آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور حاجیان‌زاده به نمایندگی از دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پ‍رورش، صبح روز اول مهر در دبیرستان شهید محمد منتظری برگزار شد دبیرستانی که در طی دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۳۰ شهید دانش‌آموز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
وی در همین دبیرستان که بر روی دیوارهای آن عکس یادگارهای دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر این مدرسه نصب شده بود، سلام و تبریک وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان و معلمان استان اصفهان و شهر نجف آباد ابلاغ کرد.
حاجیان‌زاده به دانش‌آموزانی که عکس شهدای مدرسه را بالای سر گرفته بودند گفت که واقعیت این است که یادگیری و تعلیم و تربیت به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود و نباید تنها به آموزش‌های رسمی - که در قالب درس و مدرسه و کتاب و آزمون شکل می‌گیرد - بسنده کنیم.
مدیرعامل کانون با بیان این که حدود ۱۸۰ روز سال، برای دانش‌آموزان تعطیل است و آن‌ها در طول روزهای تحصیلی نیز ساعت‌های فراغتی را در اختیار دارند، گفت: ما خواسته یا ناخواسته در تمامی ایام سال و لحظه‌های زندگی به یادگیری اشتغال داریم این امر از طریق فضای عمومی جامعه، رسانه‌ها، فضاهای مجازیَ، روابط خانوادگی و معاشرت‌های دوستانه صورت می‌گیرد و از این راه مجموعه‌ای از فرآیند یادگیری و تربیت  شکل می‌گیرد.
وی در ادامه به دانش‌آموزان دو توصیه داشت و خاطر نشان کرد: به گونه‌ای دوران تحصیلی خود را رقم بزنید که خاطراتی خوب و خوش و رضایت‌مندی از دوران تحصیل برای شما ایجاد شود و بعد از آن نیز اوقات فراغت را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که آن یادگیری و مهارت‌های شما افزایش یابد آن‌گاه دانش‌آموزان ما به انسان‌هایی متفکر، با مطالعه و با مهارت و توانمند تبدیل خواهند شد.
زنگ مهر و مقاومت در استان اصفهان توسط دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دبیرستان شهید محمد منتظری و در آیینی نواخته شد که در آن مدیران کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری استان و جمع زیادی از مقام‌های استانی و شهری و نماینده امام جمعه نجف‌آباد نیز حضور داشتند.
 
استاندار اصفهان: حل مشکلات آموزش و ‍پرورش با مشارکت مردمی امکان‌پذیر است
استاندار اصفهان در این مراسم گفت که تقویت مشارکت مردم، مشکلات بزرگ آموزش و پرورش کشور را با استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی حل خواهد کرد.
رسول زرگرپور همچنین تاکید کرد که همه‌ی دست‌اندرکاران کشور باید به موضوع تکریم معلمان و و فرهنگیان و ارتقاء جایگاه اجتماعی آنان اهتمام داشته باشند.
به اعتقاد وی اگر دانش‌آموزان ما دانا، باسواد و عالم تربیت شوند در آینده شاهد کشوری ‍پیش‌گام و پیش‌تاز در همه‌ی عرصه‌ها خواهیم بود.
وی از دبیرستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد به عنوان الگوی بی‌بدیل مدارس کشور در عرصه‌ی شهادت و مقاومت نام برد و از معلمان و دانش‌آموزان این مدرسه خواست که دنباله‌روی راه و آرمان‌های شهدا باشند.
 در این آیین محمد حسن قائدی‌ها مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در سخنانی گفت ایجاد امید به زندگی و آینده و امید به پیشرفت و تعالی و رسیدن به قله‌های رفیع سعادت موفقیت ما در تعلیم و تربیت را در پی خواهد داشت.
مهدی ابراهیمی رییس آموزش و پ‍رورش شهرستان نجف‌آباد و یکی از مدیران دبیرستان شهید محمد منتظری در دوران دفاع مقدس نیز در این آیین توضیح داد که در زمان جنگ تحمیلی گاهی بیش از یک سوم دانش‌آموزان هر کلاس به دلیل حضور در جبهه‌های نبرد در کلاس حاضر نبودند و جای جای این مدرسه یادآور خاطرات شهیدان است.
حضور جعفر عظیمی مسن‌ترین دبیر مدارس نجف‌آباد با ۹۸ سال سن از نکات قابل توجه این مراسم بود.
وی سال تحصیلی را به دانش‌آموزان تبریک گفت و از آن‌ّها خواست احترام معلمان خود را به جای بیاورند.
در همین مراسم که با اجرای سرود، مقاله‌خوانی یکی از دانش‌آموزان مدرسه  و رونمایی از یادمان شهدای مدرسه همراه بود، از سوی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اعلام شد که نمادی از شهدای این دبیرستان به زودی احداث می‌شود و مسابقه‌ای هم برای نوشتن دل‌نوشته‌های دانش‌آموزانی که عکس هر شهید را در دست گرفته بودند خطاب به آن شهید، برگزار خواهد شد.
 مدیرعامل کانون را در این سفر معاون فرهنگی، مشاور مجلس و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همراهی می‌کردند.