هیئت لبنانی فعالیت‌ها و محصولات کانون را تحسین کردند

مدیرعامل و مدیران مدارس المهدی لبنان در بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره 43، کانون زبان ایران، موزه تاریخ و مرکز علوم و نجوم کانون استان تهران فعالیت‌های این مجموعه را تحسین کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر حسین یوسف مدیرعامل مجموعه مدارس المهدی لبنان در نشستی که پیش از این بازدید با برخی مسوولان کانون داشت گفت: برقراری ارتباط و تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این سفر و بازدید است.
وی  ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه کانون افزود: هدف ما از سفر به کشور جمهوری اسلامی ایران  اشنایی با شیوه‌های آموزشی و پرورشی کودکان و نوجوانان و جمع‌آوری اطلاعات لازم و تبادل تجربه‌ها در این زمینه است.
مدیرعامل مجموعه مدارس المهدی لبنان یادآور شد با توجه به شناختی که از کانون داریم تمرکز این مجموعه فرهنگی‌هنری در زمینه پرورش فکری کودکان و نوجوانان جدای از بحث تحصیل و آموزش‌های رسمی کشور است.
وی اضافه کرد: ورود به عرصه توسعه پرورش فکری کودکان مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده‌ای است که باید آموزش‌های رسمی کشور متفاوت باشد و این مهم در ایران توسط کانون به بهترین شکل انجام گرفته است.
دکتر حسین یوسف در ادامه با بیان این‌که یکی از اهداف مدارس المهدی آشنایی معلمان و مربیان با تکنیک‌های قصه‌گویی و داستان‌نویسی است از مسوولان کانون خواست در عرصه‌های مختلف فرهنگی تجربه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار داده و امکانی را فراهم کنند تا معلمان و مربیان از دوره‌های آموزشی کانون بهره‌مند شوند.
هیات لبنانی هم‌چنین با اشاره به این‌که از طریق موسسه کشافه‌المهدی(عج) با برخی تولیدات کانون آشنایی دارند خواستار ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده بیشتر از تمامی محصولات فرهنگی کانون در مدارس خود شدند.
مدیرعامل مجموعه مدارس المهدی لبنان هم‌چنین با اشاره به آموزش زبان فارسی در مدرسه‌های این مجموعه از کانون درخواست کرد در صورت امکان بسته‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبان‌ها که در کانون زبان ایران ایران تدریس می‌شود نیز در اختیار این موسسه قرار گیرد.
 وی در پایان اظهار امیدواری کرد همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایران و مجموعه مدارس المهدی لبنان در یک چهارچوب جدی در بخش‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.
در ابتدای نشست مهدی باقری معاون تولید کانون نیز ضمن ارایه گزارش کلی از بخش‌های مختلف فعالیت اصلی این مجموعه را در دو حوزه تولید و مراکز فرهنگی‌هنری معرفی کرد و گفت: انتشارات به عنوان یکی از مدیریت‌های معاونت تولید کانون سالانه بیش از 200 عنوان کتاب، کتاب الکترونیک و کتاب گویا برای گروهای سنی 6 تا 16 سال با شمارگان زیاد منتشر می‌کند.
وی افزود: مدیریت امور سینمایی، سرگرمی‌های سازنده و مرکز تئاتر از دیگر مجموعه‌هایی است که در معاونت تولید کانون فعالیت دارد که تولید فیلم‌های بلند، نیمه بلند، کوتاه و نیز فیلم‌های پویانمایی(انیمیشن) با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف در امور سینمایی کانون انجام می‌شود.
باقری یادآور شد در بخش سرگرمی‌های سازنده کانون نیز سالانه بیش از 10 بازی رایانه‌ای و چندین سرگرمی‌های فکری دیکر تولید می‌شود هم‌چنین سالانه بین 7 تا 10 تئاترهای حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان تولید و اجرا می‌شود.
 وی بخش تولید موسیقی و مدیریت تجربیات و ایده‌های نو را از دیگر بخش‌های زیرمجموعه معاونت تولید کانون معرفی کرد که در طول سال تولیدات و فعالیت‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان انجام می‌دهند.
معاون تولید با اشاره به مربیان به عنوان سرمایه‌های اصلی کانون خاطرنشان کرد مربیان این مجموعه فرهنگی در نزدیک به 900 مرکز ثابت، سیار و پستی در سطح کشور بیش از 42 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی،علمی و دینی را به مخاطبان ارایه می‌دهند.
وی هم‌چنین با اشاره به اهمیت تحقیق وپژوهش گفت: تمامی فعالیت‌ها و تولیدات کانون از پشتوانه پژوهشی برخوردار است و مدیریت آموزش و پژوهش در طول سال با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان و کارشناسان و انجام پژوهش‌های مختلف به رشد و ارتقای فعالیت‌های این مجموعه کمک می‌کند.
در این نشست هم‌چنین علی گنج‌کریمی مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران با ارایه گزارشی از فعالیت بیش از 60 مرکز فرهنگی‌هنری کانون در سطح استان تهران  گفت چند مرکز تخصصی فعالیت‌های علمی مانند نجوم ، زیست‌شناسی، رباتیک و آموزش شطرنج  را به صورت ویژه به مخاطبان ارایه می‌کنند.
بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره 43  و کانون زبان ایران در خیابان حجاب تهران و موزه تاریخ اسلام در خیابان پیروزی و آشنایی با شیوه‌های آموزش آن و حضور در مرکز علوم و نجوم کانون در شرق تهران و بازدید از بخش‌های کتاب‌خانه، زیست‌شناسی، رباتیک، آسمان‌نما و رصدخانه این مرکز پایان بخش برنامه‌های هیات لبنانی از کانون بود.
گفتنی است این گروه متشکل از دکتر حسین یوسف مدیرعامل، دکتر محمد علیق معاون، دکتر غالب العلی مدیر نظارت بر آموزش، دکتر هاشم عواده مدیر تالیف و انتشارات، شیخ یاسر فلی مدیر فرهنگی و آموزش‌های دینی و دکتر محمد ترمس کارشناس مسوول آموزش و مترجم مدارس المهدی(عج) لبنان بودند که با همراهی محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و مسعود سردشتی نماینده امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از کانون بازدید کردند.