هفته کودک فرصتی برای همسویی نهادهای فرهنگی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: هفته ملی کودک فرصت مناسبی برای همسویی نهادهای فرهنگی کرمان در انجام برنامه‌های شاد و متنوع ویژه قشر آینده‌ساز جامعه است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن روحی در نشست اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که به میزبانی اداره‌کل کانون کرمان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: حوزه کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این حوزه باید در اولویت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.
روحی افزود: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که از دوران کودکی در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.
وی با بیان اهمیت کار فرهنگی برای کودکان یادآور شد: کار برای کودکان و نوجوانان نیازمند طرح و برنامه‌ریزی جامع و کامل است و تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی بایستی در این زمینه همکاری داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هفته ملی کودک را فرصت مناسبی برای هم‌سویی نهادهای فرهنگی در انجام برنامه‌های شاد و متنوع ویژه قشر آینده‌ساز جامعه عنوان کرد و گفت: اگر امروز برای کودکان کار تاثیرگذاری را انجام دهیم به طور قطع ثمره و نتیجه آن را در آینده کشور شاهد خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بحث کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها نهادی که به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان ارایه خدمت می‌کند با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است و در واقع این نقطه قوت کانون در مقایسه با سایر دستگاه‌ها در این حوزه است.
روحی هم‌چنین اذعان داشت: اگر می‌خواهیم آینده خوبی برای فرزندان‌مان رقم بزنیم بایستی از کودکی شروع کنیم و کانون پرورش فکری بهترین فضا برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان است.
محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون کرمان نیز در این نشست که به منظور برنامه‌ریزی هفته ملی کودک برگزار شد، با بیان این‌که اساس کانون بر مبنای پرورش ذهن و فکر کودکان و نوجوانان بنا شده است گفت: قریب به 50 سال است که از تاسیس این نهاد می‌گذرد اما هدف و رسالت اصلی این مجموعه همان‌گونه که در نام کانون عنوان شده پرورش افراد خلاق و مستعد و توانمند است.
وی با اشاره به این‌که کتاب و کتاب‌خوانی محوریت اصلی تمامی فعالیت‌های کانون است یادآور شد: بیش از 40 فعالیت در پنج حوزه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی با هدف پرورش ذهن و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.
علیزاده تصریح کرد: هفته ملی کودک در واقع فرصتی برای شناخت کانون و توجه ویژه به قشر پاک و معصوم جامعه است.
مدیرکل کانون کرمان با اشاره به این که هفته ملی کودک متعلق به همه است از تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان خواست برای پربارتر کردن این هفته با کانون همراه شوند.
وی با اشاره به این‌که 15 تا 21 مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: در سال جاری محور اصلی برنامه‌های هفته ملی کودک ایران ترویج مبانی فرهنگی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر صرفه‌جویی و استفاده صحیح از منابع طبیعی به‌ویژه آب و حفاظت از محیط زیست کشور است.
علیزاده برگزاری جشنواره یک هفته با کانون، برپایی نمایشگاه و توزیع محصولات فرهنگی کانون را از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک عنوان و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل سایر نهادها بتوانیم هفته‌ای سرشار از شادی و نشاط را برای کودکان و نوجوانان کرمانی داشته باشیم.
در ادامه این نشست اعضای حاضر برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح و پیرامون آن گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
گفتنی است در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی کرمان نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، امور فرهنگی فرماندهی انتظامی، دادگستری امور اجتماعی سپاه ثارالله، کمیته امداد، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.