هفته ملی کودک فرصتی برای ترویج فرهنگ دینی و ملی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان به منظور برگزاری باکیفیت برنامه‌های هفته ملی کودک، بر حضور جدی سازمان‌ها در این رویداد مهم تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد جمشیدی در نشست ستاد بزرگ‌داشت هفته‌ملی کودک ضمن قدردانی از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌ریزی‌های برنامه‌های کیفی هفته ملی کودک، خواستار برپایی نشست‌ هایی به صورت منظم به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف و هماهنگی هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی استان تاکید کرد.
جمشیدی آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدای جنگ تحمیلی دانست و افزود: امروز دشمن برنامه‌های مختلفی را برای تغییر فرهنگ جامعه در نظر گرفته است که غفلت از مقوله آموزش اصولی خانواده‌ها و تربیت کودکان بر اساس آموزه های دینی ممکن است آثار جبران ناپذیری در پی‌داشته باشد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، کودکی را دوران تشکیل شخصیت یک انسان عنوان و خاطر نشان کرد: تمامی سازمان‌های فرهنگی باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات فرهنگی به کار گیرند.
وی با اشاره به نقش مربیان و معلمان در تربیت کودکان از سازمان‌های مرتبط خواست برنامه‌های مربوط به کودکان را فقط مختص به این هفته ندانسته و در طول سال نیز فعالیت‌های شاد و متنوعی را هم‌واره برای فرزندان پیش بینی کنند.
در ادامه این نشست سیدحامد عسگری‌فر مدیرکل کانون اصفهان و دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک، برپایی این نشست‌ها را در ایجاد هماهنگی‌های بیشتر برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک لازم و ضروری دانست و از سازمان‌های عضو این ستاد خواست تا حضور جدی و موثر در برنامه‌های این هفته داشته باشند.
مدیر کل کانون با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان تاکید کرد: در دین اسلام توصیه‌های زیادی به منظور تربیت صحیح و پرورش استعداد و خلاقیت کودکان و نهادینه شدن فرهنگ دینی در این گروه سنی شده است که این موضوع نشان‌دهنده تاثیر فراوان تربیت دوران کودکی در آینده و سعادت زندگی انسان است.
وی شعار هفته ملی کودک امسال را بادبادک امید؛ شادی، دانش، آرامش عنوان کرد و افزود: کانون پرورش فکری در این هفته فعالیت‌ها و کارگاه‌های متنوعی را در تمامی مراکز 60 گانه خود برگزار و روز 16 مهرماه جشنی را به مناسبت روزجهانی کودک با حضور کودکان اصفهانی برپا خواهد کرد.
عسگری‌فر برپایی نمایشگاه فعالیت‌های کانون از 15 الی 21 مهرماه در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون اصفهان واقع در پل فلزی، بوستان کودک را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک  با اشاره به پیمان‌نامه حقوق کودک به عنوان یک کنوانسیون بین‌المللی یادآور شد: این پیمان‌نامه یک کنوانسیون بین‌المللی است که در 52 ماده حقوق مدنی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند و امروز به عنوان مقبول‌ترین سند حقوق بشر به شمار می‌آید.
در ادامه این نشست نمایندگان سازمان‌های حاضر نظرات خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان و فعالیت‌های پیش‌بینی شده خود را برای روزهای این هفته بیان کردند.