کد خبر: 234433
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کانون با 200 عنوان کتاب به نمایشگاه فرانکفورت رفت

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 200 عنوان کتاب خود در شصت و ششمین دوره نمایشگاه فرانکفورت 2014 حضور یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه حدود 200 عنوان از کتاب‌های کانون در غرفه‌ای مستقل که در سالن کودک این نمایشگاه واقع شده است، در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.
این کتاب‌ها شامل کتاب‌های تصویری، مجموعه رمان نوجوان امروز، کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی و کتاب فیلم‌های کانون است.
این نمایشگاه از شانزدهم تا بیستم مهر در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار خواهد شد.
هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه فرانکفورت، کارنمای (کاتالوگ) گزیده عناوین جدید کتاب‌های کانون نیز منتشر شده است.
این کارنما شامل 58 عنوان خلاصه کتاب‌های جدید کانون به زبان انگلیسی است که در سال‌های 92 و 93 به چاپ رسیده است.
قرار است این کارنما برای معرفی این کتاب‌ها در کشورهای مختلف به ناشران علاقه‌مند عرضه شود.
بر همین اساس، برای حضور پربارتر کانون در این رویداد مهم فرهنگی کارنمای جدید کانون به بیش از 1200 ناشر کودک حاضر در نمایشگاه ارسال شده است.
همچنین 20 قرار کاری نیز با ناشرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، کره جنوبی، آمریکا، چین، ایتالیا، مراکش، اندونزی و کانادا برای تبادل کپی‌رایت تنظیم شده است.
امسال علاوه بر حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در سالن بزرگ‌سالان و کودکان، 14 ناشر و تشکل ادبی نیز به صورت مستقل، انجمن ناشران دفاع مقدس و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان یکی از معتبرترین و پرسابقه‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در دنیا همواره بستر مناسبی برای تبادل تجربه‌ها و دست‌آوردهای حوزه صنعت نشر در دنیا است.